- Anoniem1 november 2013 om 14:39
Hallo :),
Ik ben een jonge vrouw van 24 en ik ben iedere maand stipt op tijd ongesteld en heb daarbij altijd de klachten dat mijn borsten erg gespannen en pijnlijk zijn en altijd 3 dagen van te voren bruine afscheiding. Ik ben niet in een korte tijd afgevallen en heb ook geen stress gehad.
Volgens de doktersheb ik PDS (Prikkelbaardarm syndroom) waar ik vanaf mijn 18e al last van heb. In mijn bloed is er niets te zien en op een echo zagen ze alleen maar gas. Verder is het niet zo dat er een patroon te herkennen valt in het PDS.
Ik heb 7 keer een blaasontsteking gehad waarbij ik bij de laatste in het ziekenhuis gelegen heb, maar alles verder goed was. Ik drink 2 liter water gemiddeld op een dag en ik houd me volgens de beste manieren schoon van onderen.
Ik heb tot nu toe al 2 miskramen in mijn leven gehad. in 2009 en in 2011. (Dit was verder ook niet gepland)Afgelopen zaterdag was ik totaal niet bezig met ongesteld worden omdat ik niks voelde. Ik hield geen vocht vast en ik had ook niks van de bovengenoemde klachten. Ik keek in mijn agenda en zag dat ik die dag ongesteld had moeten worden.
Ik werd het niet. en ik voelde niks. Ik dacht dat ik zwanger was.
Al mijn testen waren negatief en vanaf maandag kreeg ik af en toe steekjes in mijn lies (wat soms uitstraalt naar been of rug) en af en toe steekjes in mijn buik. Verder helemaal niet vervelend.
Ik kreeg een bloedtest om te kijken of ik zwanger was, maar dat ben ik niet. Mijn HCG waarde is beneden 1. (5+ ben je zwanger)Vandaag ben ik weer naar de dokter geweest. Ik hoopte dat ik een blaasontsteking had die niet veel klachten geeft, (dit kan ook je mensturatie uitstellen) maar ook dat heb ik niet.
Nu hebben ze in mijn anus gekeken die pijnlijk is en naar mijn baarmoedermond. Mijn baarmoedermond is wat geirriteerd. Ze hebben daarbij uitstrijkjes genomen waarbij ik veel bloedde, wat kan voorkomen.
Nu ben ik eigenlijk een beetje in de war. Omdat ik het gewoon zo vreemd vind dat mijn menstruatie zomaar ineens stopt.Heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand waardoor dit kan komen bij iemand die nog maar 24 is? Kan het met de rest van mijn lichamelijke problemen te maken hebben daar in mijn onderbuik? Ik ben al vaker op SOA getest. En dat heb ik niet gehad. Nu wordt ik er nogmaals op getest. Ik blijf de steekjes in mijn buik hebben. (Verder ben ik erg moe in is mijn eetlust minder)
Ik hoop gewoon dat het niks met mijn vruchtbaarheid te maken heeft 🙁Wie o wie?
Groetjes Suzanne1 reactieReagerenTandor11 november 2013 om 19:55PDS zou de oorzaak kunnen zijn van onregelmatige menstruaties.
Reageren
Toch maar even de uitslag van de uitstrijkjes afwachten. Als daar niets uitkomt zou ik een verwijzing vragen naar de gynaecoloog en de MDL arts.