- Anoniem5 november 2013 om 18:59
Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 15 jaar. Ik ben al meer dan een jaar ongesteld ( altijd vrij regelmatig), maar sinds augustus blijft mijn menstruatie uit. Ik heb dan rond de dagen dat ik normaal ongesteld moet worden een heel klein beetje bruine afscheiding , wat met een inlegkruisje genoeg te verhelpen is, maar nooit echt helder bloed. Ik dacht dat dit wel zou overgaan, maar blijkbaar dus niet. Eerst dacht ik dat ik zwanger was. Ik heb namelijk droog gevreeën met mijn vriend, ook gevingerd en etc en alles wat ik op het internet las maakte me bang. Ik deed een test maar die was negatief, bovendien zou ik dan al 3.5 maand zwanger zijn en er is helemaal niets aan mij te zien. Ik weet dat het percies niet kan, maar toch blijft dit door mijn hoofd spoken. Voor de rest: ik ben nogal mager (44kg, 164m ), neem geen pil. Heb wel vaak last van duizeligheid. Ook had ik toen ik voor het laatst in juli mijn menstruatie had een blaasontsteking en heb ik hiervoor antibiotica genomen. Sindsdien geen echte menstruatie meer enkel een dag 3-4 wat bruine afscheiding. Heb al wat liggen surfen maar vindt geen gelijkaardig verhaal…
Zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen, ik maak me nogal zorgen.Groetjes Mieke
3 reactiesReagerenTandor15 november 2013 om 21:16Beste Mieke,
Reageren
Het is best mogelijk dat je menstruatie nog wat op en neer gaat gezien je leeftijd.
Als je je daar zorgen over maakt is het goed om naar je huisarts te gaan. Als je seksueel actief bent, is het misschien verstandig om de pil te nemen. Daarmee wordt dan ook je menstruatie regelmatig.Anoniem5 november 2013 om 21:44Beste,
Ondertussen gebruiken we wel condoom maar durf niet aan moeder vragen voor de pil. Ze kan het al niet hebben dat ik een relatie heb dus als ze weet dat ik seksueel actief ben flipt ze helemaal. Ookal ben ik bijna 16 en heb al bijna een jaar verkering.Hoop inderdaad dat het gewoon komt aangezien leeftijd.
bedankt voor je antwoord.Groetjes Mieke
ReagerenTandor15 november 2013 om 22:02Je bent 15 en kan dus ook zonder moeder naar je huisarts en voor de pil vragen. Je huisarts mag hier niet met je ouders over praten.
Ik kan je moeder overigens wel een beetje begrijpen. Ouders proberen de kinderen zoveel mogelijk te beschermen. Ook al is dat tegen beter weten in.
Reageren