- Peen26 oktober 2019 om 00:18
Hallo,
Ik hoop dat ik hier wat advies kan krijgen. Ik ben namelijk al een aantal maanden niet ongesteld geworden.
Vorig jaar april ben ik bevallen en vorig jaar november was ik al 2x niet ongesteld geweest.
De HA gebeld en zeiden dat mijn lichaam opnieuw moest wennen aan de pil. Later werd ik wel weer eens een keer ongesteld tot het weer stopte en wanneer weet ik niet exact.
En toen het weer stopte maakte ik me zorgen en belde weer de HA ergens begin dit jaar, de HA heeft me verwezen naar de prikpost te gaan. Na de uitslag hier van werd uitgesloten dat ik niet in een vroegtijdige overgang zit. En zelf na enkele zwangerschapstesten te doen bleek ik ook niet voor een tweede keer zwanger te zijn.
Een maand na de uitslag werd ik in Mei pas weer ongesteld. Het leek na maanden voor mijn gevoel of gedachten. Maar vanaf juni/juli dit jaar ben ik dus tot de dag van vandaag nog steeds niet normaal elke maand ongesteld geworden/geweest.. dus van juni/juli tot aan oktober (zit nu in de stop week. Aanstaande maandag weer de pil nemen).
En dus weer geen menstruatie, wel lijkt het alsof er wat in mijn buik zit.
Alsof je soms ook je darmen eens een keer voelt bewegen. Gek gevoel en irritant ook. Heb ook een trekkend gevoel in mijn buik alsof het aan het strak trekken is of iets dergelijks. Vaak ook het trekkende gevoel in mijn onderbuik, ter hoogte van baarmoeder ongeveer. Het trekkende gevoel is moeilijk uit te leggen, kan het een beetje vergelijken met een honger gevoel. Alsof je echt honger hebt zeg maar en je maag begint te knorren. En dat dus dan in je onderbuik.
In juni had ik een blaas ontsteking, in augustus had ik dit weer. En nu vorige week maandag was een hell want het kwam weer op en heb cranberry ingeslagen en sinds gisteren is het weer allemaal Oke.
Iemand vertelde mij dat je dus ook regelmatiger een blaasontsteking kunt krijgen als je al eventjes niet meer hebt gemenstrueerd omdat je lichaam zich niet kan reinigen. Kan dit waar zijn??.
Ik ben sowieso van plan om de HA te gaan bellen maar stiekem durf ik het ook niet ben bang dat er iets kan zijn. Zoals dat ik straks niet meer vruchtbaar ben of iets dergelijks.
Ik ben 27 jaar oud, ik heb wel wat overgewicht maar nog niet extreem. Mijn buik lijkt meer om overtollig vel nog van mijn zwangerschap. Maar ik ben de afgelopen 2 maanden al wel 5 kilo kwijt geraak. Ik heb wel een te hoge BMI, maar ben al bezig om af te vallen. (Misschien dat dit ook een link of oorzaak zou kunnen zijn?).
Ontzettend bedankt voor de moeite die hopelijk word genomen om dit te lezen en mij een beetje op weg te helpen met advies of tips etc.
Alvast bedankt.
Greetz, peen
1 reactieReagerenCatootje26 oktober 2019 om 19:10Denk aan insulineresistentie/ oestrogeendominantie. Kan verstorend werken op je cyclus. Pilgebruik bevordert oestrogeendominantie en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen. Hele lichaam helpen resetten dus.
Reageren