Zoeken Vraag het forum

Al bijna 3 maanden niet meer ongesteld…

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben al bijna 3 maanden niet meer ongesteld! Ik maak me een beetje zorgen, omdat ik denk dat ik ondergewicht heb.. Ik ben bang om mezelf te gaan wegen dus daar ben ik al mee gestopt. Wat moet je doen als het met ondergewicht te maken heeft? Is het ernstig? Want vorig jaar hoorde ik dat ik erg moest oppassen met mijn gewicht en dat het steeds onregelmatige ongesteldheid daar een teken van is. Weet iemand wat ik moet doen? Alvast bedankt

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als ondergewicht het probleem is moet je daar iets aan gaan doen.
    Er kunnen natuurlijk ook andere oorzaken zijn.
    Ga naar je huisarts.

Reageren
    Anoniem

Maar is 3 maanden veel dan? Mij lijkt het namelijk best veel.. Wat moet ik er dan aan gaan doen? Ik ben 15 en mijn BMI is tussen 16,3 en 16,7. Is het ernstig denk je?

Reageren
    John (moderator)

Je BMI is dus echt veel te laag. Heb je een eetstoornis?

Reageren
    Anoniem

Ik zou het echt niet weten.. Ik let daar niet echt meer op.. Het kan wel kloppen

Reageren
    Anoniem

Is er misschien een oplossing als ik een eetstoornis heb? Kan ik nog een maand wachten en kijken of ik nog ongesteld kan worden? Ik maak me een beetje zorgen, ik weet niet echt wat ik moet doen..

Reageren
    John (moderator)

Ik raad je aan om in ieder geval naar je huisarts te gaan en je klachten maar ook je ondergewicht te bespreken met de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Ik heb op het internet opgezocht of mijn BMI ook echt te laag was, maar volgens het internet heb ik een gezond gewicht.. Moet ik me nu wel zorgen maken om mijn gewicht of niet?

Reageren
    John (moderator)

Een BMI van 16 is te laag en dan heb je dus wel zeker ondergewicht.

Hoe groot ben je en wat weeg je?

Reageren
    Anoniem

Ik ben 168 cm lang en ik weeg ergens rond de 45-47 kg. Ik weet niet [b]precies[/b] hoeveel kilo ik op dit moment weeg. Maar wel daar ergens in de buurt.

Reageren
    John (moderator)

Je zou toch minimaal 50 kg moeten wegen. Daar kun je zelf natuurlijk wel iets aan doen. Je zou je eetgewoontes kunnen aanpassen. Gezien je leeftijd kan het ook gewoon voor komen dat je menstruatie uitblijft en onregelmatig is. Ga met je klachten eens naar je huisarts.

Reageren
Reageer op: Al bijna 3 maanden niet meer ongesteld…
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.