Zoeken Vraag het forum

Menstruatie blijft uit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een vraagje over iets wat ik zelf moeilijk in te schatten vind.
    Op het moment is mijn menstruatie nogal ontregelt. Ik had altijd een hele nette cyclus, ik kon altijd redelijk nauwkeurig in de agenda zetten wanneer het zou starten. Maar nu is dat ineens totaal anders.
    Het begon vorige maand, het bleef 8 dagen uit, en ik was dus een volle week te laat.
    Gelukkig begon het wel uiteindelijk, dus ik was gerustgesteld.

Een paar dagen na het stoppen van de menstruatie begon ik steken in m`n onderbuik te krijgen. Ik dacht dat ik een blaasontsteking had en belde de huisartsassistente. Die testte mijn urine, maar de uitslag was niet duidelijk genoeg. Een paar dagen erna, kreeg ik de klachten opnieuw en testte ze weer mijn urine, maar vond niets.
    Ik had naast steken ook een opgezette buik, en een enorme vermoeidheid.
    De assistente voegde er verder niets aan toe dus ik ging er vanuit dat er niets aan de hand was.

Maar nu, ben ik opnieuw een week over tijd, 8 dagen om precies te zijn, en er is nog niets.
    Ik heb geen steken in m`n onderbuik op het moment. Wel vaak een opgezette buik. Maar dat ben ik gewend want ik ben histamine intolerant en volg daar een streng dieet voor. Als ik een dieetfout maak, zet m`n buik vaak als eerste symptoom op. Het is nu alleen wel vaker dan normaal, terwijl ik het dieet volgens mij goed volg.

Ik vind het niet prettig om m`n baarmoeder/eierstokken etc te laten onderzoeken (ze binnen te laten kijken). Maar ik maak me wel zorgen. Dat m`n menstruatie zo ontregelt is, is echt iets nieuws. Ik menstrueer al zo`n 16 jaar, toch heb ik dit nooit gehad. (ik slik geen pil trouwens, nooit gedaan ook).

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Op zich is het natuurlijk mogelijk dat de menstruatie een keer iets later komt. Maar als het zich herhaalt is het wel een reden om even naar de huisarts te gaan.

Reageren
Reageer op: Menstruatie blijft uit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.