- Anique8 juni 2013 om 13:31
In de zomervakantie gaan wij 4 weken op vakantie naar Amerika. Ik wil dan liever niet ongesteld worden. Is er een middeltje om je menstruatie ongeveer 4 weken uit te stellen?
4 reactiesReagerenQuote8 juni 2013 om 13:34Tip: Als u de pil gebruikt kunt u de menstruatie uitstellen, bijvoorbeeld als u op vakantie gaat.
Sla de stopweek over en ga direct door met de volgende strip. Elke dag dat je een pil slikt, stel je de bloeding weer een dag uit.
Gebruikt u een zogenaamde twee- of driefasenpil, ga dan bij overslaan van de stopweek direct door met pillen uit het laatste gedeelte van een strip (deze hebben een andere kleur).U kunt de menstruatie zonder bezwaar tot drie maanden uitstellen. Na een paar weken uitstel krijgt u kans op een tussentijdse bloeding. U blijft wel tegen zwangerschap beschermd.
Lees verder/Bron:
Reageren
http://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-wil-anticonceptiepil-gaan-gebruikenAnique8 juni 2013 om 13:39Ik ben niet aan de pil. Is er nog een ander middeltje dat het zolang uitstelt?
ReagerenAnoniem8 juni 2013 om 13:43Primolut N
De werkzame stof in Primolut N is norethisteron. Artsen schrijven dit medicijn voor bij abnormaal vaginaal bloedverlies, uitstellen van menstruatie, stoornissen tijdens de menstruatiecyclus, menstruatieklachten, endometriose en overgangsklachten.Groetjes
ReagerenEmma8 juni 2013 om 13:45Maak dus even een afspraak met je huisarts.
Reageren
Fijne vakantie!