Innesteling of gewoon tussentijdse bloeding?

Hallo

Omdat ik van mijn zoektocht op internet nog niets wijzer ben geworden, probeer ik het hier

Het zit zo: mijn laatste menstruatie was van 11 juli t.e.m. 15juli. Ik heb een cyclus tussen de 28 à 30 dagen (het is ook al voorgekomen dat het er 32 en zelf 37 waren) en het is altijd donkerrood tot donkerbruin bloedverlies.
    Ik zit niet aan de pil en we gebruiken altijd een condoom die we nooit foutief gebruiken. Achteraf controleren we deze ook nog eens en we zorgen ook dat er tijdens de seks geen vocht (voorvocht of sperma) in de buurt van mijn vagina komt.

Maar deze maand gebeurde er iets vreemd 25 juli (t.e.m 30 juli). Ik kwam terug van het strand en zag dat er bruinverlies in mijn ondergoed aanwezig was. Dit gedurende 5dagen en iedere dag een klein maandverband vol. Ik had al een week geen seks meer gehad. (Daarna trouwens maar 2 keer, eenmaal 3 dagen na dat het bruinverlies gestopt was en eergisteren)

Dit is mij echter nog nooit eerder voorgekomen (of misschien eenmaal in het begin dat ik ongesteld werd maar dat herinner ik me niet echt meer) en nu vraag ik me af op wat dit kan wijzen

Iemand een idee of advies?

Reageren

Wat kunt u zelf doen bij stoornissen in de menstruatiecyclus?

Probeer te bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn van de verstoring. Als de menstruatie erg onregelmatig komt, of erg lang uitblijft, neem dan contact op met de huisarts. Dan kunt u samen bekijken of verder onderzoek of behandeling nodig is.

Bron:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGZiektebeschrijvingen/NHGZiektebeschrijving/Z105.htm

Reageren

Hallo, ik denk gewoon een tussentijdse bloeding.

Reageren

dus gewoon afwachten of zou ik beter een zwangerschapstest gaan halen?

(vorig jaar in juni tijdens de examens -ik zit nu ook midden in de herexamens, misschien heeft dit alles te maken met stress?- dacht ik ook dat ik zwanger was maar toen bleek het gewoon een cyclus van 32 dagen te zijn)

Reageren

Ik zou even afwachten. Je zegt zelf dat je eerder een cyclus van zelfs 37 dagen hebt gehad...

Groetjes

Reageren

We zijn inmiddels een paar dagen verder. Ik heb zaterdag toch maar een test gedaan -gewoon om zeker te zijn- en deze was negatief.

Maar nu is mijn vraag: kan het zijn dat mijn menstruatie een maand heeft overgelaten? (ik heb nog maar 4 jaar mijn menstruatie)
    Indien ja, krijg ik dan mijn regels op de 'uitgerekende' dag van mijn cyclus volgende maand (ongeveer of 28-30 tal dagen na het bruinverlies?

Reageren

Hallo!

Ik kom even een update doen (omdat ik het zelf enorm vervelend vind als mensen die een topic openen -en waarin je jezelf kunt vinden- niet vermelden hoe het uiteindelijk is afgelopen

Bij mij is het zo afgelopen:
    Eergisterenmiddag begon ik een ongi gevoel te krijgen maar er kwam niets dus ben ik gisterenochtend (omdat ik toen 2 weken overtijd was) een test gaan halen, deze was opnieuw negatief. Het ongi gevoel bleef aanhouden en deze ochtend wil ik me nog eens draaien in bed en opeens voel ik een enorme kramp in mijn onderbuik. In de badkamer zag ik dat deze ochtend mijn maandstonden zijn begonnen

Ik weet niet hoe het komt maar ik ga ervan uit dat mijn lichaam ontregeld was door het bruinverlies en door de stress.

Reageren

Bedankt voor je update...

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Innesteling of gewoon tussentijdse bloeding?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe