- L12 december 2017 om 22:51
Hoi, ik ben een meisje van 19 jaar en gebruik al sinds mijn 15e de pil, altijd dezelfde pil blijven slikken.
Ik heb tijdens mijn stopweken vaak hevig gebloed met erge buikkramp, maar de afgelopen stopweek niet: ik had in totaal maar 1 hele kleine vlek met oud, bruin bloed, gekregen twee dagen na het beginnen met de nieuwe strip. Dit komt misschien omdat ik in de tweede week een pil was vergeten (later toch ingenomen na 12 uur) en in de derde week per ongeluk 2 pillen ingenomen op 1 dag.
Erg geschrokken natuurlijk. Deze stopweek begon afgelopen vrijdag. Deze keer alle pillen keurig ingenomen. Ondertussen is het vandaag dinsdag en ben ik nog niet ongesteld geworden. Heb wel af en toe een raar gevoel in me buik, maar ik voel me toch anders dan andere stopweken, vooral omdat ik normaal gesproken na 2 dagen al menstrueer en ergere buikkrampen heb.
Moet ik mij zorgen maken, of rustig blijven en wachten? Ben namelijk erg bang dat ik zwanger ben, aangezien me vriend en ik vrijen zonder condoom..
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 december 2017 om 22:55Gewoon even rustig afwachten en weer op tijd met de pil beginnen. Als je menstruatie uitblijft, doe dan voor de zekerheid een zwangerschapstest.
ReagerenCatootje13 december 2017 om 09:44De pil onderdrukt je eisprong en bevorder een toestand van oestrogeendominantie, wat voor klachten kan zorgen en bruine afscheiding kan geven. Een echte menstruatie heb je sowieso niet dus de onttrekkingsbloeding kan wat anders verlopen.
Reageren