Zoeken Vraag het forum

twee keer achter elkaar ongesteld

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • bezorgd

Ik heb vorige week een normale menstruatie gehad van 6 dagen. Na twee dagen begon ik echter weer te bloeden. Dit was aan het begin niet veel en het was alleen donkerbruin bloed. Vandaag is de derde dag van deze ’tweede menstruatie’ en ik kreeg plotseling heel veel buikpijn (vergelijkbaar met de pijn van beginnende menstruatie maar heftiger) en het bloeden werd ook erger (de kleur is nu donkerrood). Ik heb nu nog steeds  erg heftige buikpijn ook al heb ik ibuprofen èn paracetamol genomen.

Ik slik sinds een half jaar de pil niet meer. De laatste keer dat ik gemeenschap heb gehad, was 2 dagen voor de ‘eerste menstruatie’ met mijn vriend en dit was niet buitengewoon anders dan andere keren. Ik ben 20 jaar en nooit zwanger geweest.

Ik ben hier wel bezorgd over, wat kan dit zijn?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het een nabloeding is van de menstruatie. Al de klachten blijven aanhouden, ga dan even naar de huisarts

Reageren
    Catootje

Gebruik van de pil onderdrukt je eigen hormoonhuishouding en bevordert oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Ook berooft de pil je lichaam van diverse vitaminen en mineralen, waaronder zink en vitamine B. Dit alles  herstelt zich naderhand niet zomaar vanzelf. Op internet kan je een en ander vinden over oestrogeendominantie en ook wat je er aan kan doen. Pijnstillers als ibuprofen ontregelen ook je hormoonhuishouding.

Reageren
Reageer op: twee keer achter elkaar ongesteld
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.