- Laura14 september 2017 om 19:46
Hoi hoi,
ik ben naar de dokter geweest en ik ga starten met de pil slikken. Ik begin vandaag en morgen moet ik ongesteld worden eigenlijk. Door dat ik vanavond de pil slik stopt de menstruatie dwn ook? Of gaat dit gewoon door?? En zijn er bijwerkingen door de pil. Ik heb geen seks maar door de sympthomen van de menstruatie ga ik aan de pil..
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 september 2017 om 20:42Het is beter te wachten totdat je ongesteld bent. Anders is er daarna meer kans op doorbraakbloedingen. Â Als je vanavond wel start, wil dat niet zeggen dat je menstruatie dan ook uit gaat blijven. Er kunnen bijwerkingen zijn. Die kun je in de bijsluiter vinden.
ReagerenCatootje15 september 2017 om 09:54Bij menstruatieproblemen zijn er wel betere manieren dan om de pil te slikken. Goede voeding, met zo min mogelijk geraffineerde producten is in elk geval de basis.
Verder kunnen er nog tekorten aan bepaalde stoffen spelen. Zoals bijvoorbeeld magnesium, zink, vitamine B/B12, vitamine D en E, omega 3 en gammalinoleenzuur. Gebruik van de pil zorgt juist voor de onttrekking van allerlei stoffen als zink, vitamine B en magnesium aan je lichaam. Bij pijnen kan ook yoga helpen om je lichaam te ontspannen en te ontkrampen.
Reageren