Zoeken Vraag het forum

De pil slikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik slik de pil nu 3 dagen en ben begonnen met de eerste dag van me menstruatie. Ben ik nu al beschermd tegen onveilige seks? En nu de klok vooruit gaat, ik slik de pil om 8 uir sochtens, moet dat nu om 7 uur geslikt worden. Of maakt dat niet uit…

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je op de eerste dag van de menstruatie begint, ben je vanaf de eerste pil beschermd.

Dat uurtje maakt verder niet uit.

Reageren
    Anoniem

Beste tandor,
    Ik ben begonnen met de pil te slikken op de eerste dag van mijn menstruatie. Nu valt het me op dat ik langer door blijf bloeden dan normaal. Ik zit morgen op dag zeven terwijl ik normaal maar tot dag 5 blijf bloeden. Nu zeg ik niet dat ik aan het vloeien ben maar ik verlies wel wat bloed. Heeft dit een speciale reden? Ik heb wel geslachtsgemeenschap gehad paar dagen terug kan het daar aan liggem?

Reageren
    John (moderator)

Als je pas begint met de pil kunnen bloedingen nogal wat onregelmatig zijn. Dat is niet zo vreemd.

Reageren
    Anoniem

Ik heb nogsteeds bloeddingen … Nu is het oud bloed wat ik steeds in me ondergeod tref. Vndaag had ik ook enorme last van me onderrug en kreeg rare plopjes in me baarmoeder. Terwijl i kde pil normaal slik. Iedere dag netjes op de juiste tijdstip. Ik kan toch niet zwanger zijn??

Reageren
    John (moderator)

De eerste maanden dat je met de pil bezig bent kunnen er onregelmatige bloedingen optreden. (Lees de bijsluiter)
    Je bent nog geen 2 weken met de pil bezig…. Wacht de eerste stopweek even af.
    Als de klachten daarna nog steeds aanwezig zijn ga dan naar de dokter. Misschien heb je een zwaardere pil nodig

Reageren
    Anoniem

Wat bedoelt u met een zwaardere pil?.. Beschermt deze mij dan niet goed om een zwangerschap te voorkomen?.. Het is een gewone anticonceptie pil (mylan). Ik nam aan dat als ik alles juist zou slikken (zonder uit te braken / diarree)dat er geen ongelukjes zouden gebeuren.

Reageren
    John (moderator)

Een zwaardere pil heeft met bescherming tegen zwangerschap niets te maken. maar kan wel helpen om bijwerkingen zoals onregelmatige bloedingen te voorkomen.

Reageren
Reageer op: De pil slikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.