6 weken ongesteld. 12 jaar. Heel veel huilbuien

Ik had net ook al iets geschreven maar ja ik ben nu zo misselijk, buikpijn, duizelig en ontzettend moe. Ik ben elke dag echt super moe. Ik ben al 2 keer bij t ziekenhuis geweest maar ze kunnen er niks mee. Dus ja ik weet het ook niet meer. Ik ben pas 12. Mijn ouders geven me echt gewoon straf en worden heel erg boos als ik huil terwijl ze weten dat ik al 6 weken ongesteld ben. Soms word ik dan zo boos en dan ga ik tegen ze schreeuwen en dan krijg ik de schuld. Ik huil op school ook best vaak. En als t zo door gaat ga ik echt wel gepest worden.

Wat moet ik doen????

Reageren

Als je niet lekker, moe en langdurig ongesteld bent kan er wat aan de hand zijn. Hoeft niet altijd een afwijking te zijn, kan ook zijn dat je wat tekorten hebt. Tekorten aan onder andere vitamine B12, vitamine D en zink, lysine en gammalinoleenzuur (teunisbloemolie) kunnen problemen geven met de hormonen en menstruatie.

Ook hebben veel mensen door een verkeerd eetpatroon en stress te maken met insulineresistentie en oestrogeendominantie. Je zou het bijvoorbeeld kunnen laten uitzoeken door een natuurgenezer die verstand heeft van hormonen. Zelf gebruik ik onder andere progesteroncrème, wat helpt de menstruatieduur te verkorten en de bloeding wordt lichter. Zelf geen ervaring met zo'n langdurige menstruatie trouwens.

Reageren

Hoi meisje van 12,

We hebben elkaar gisteren al gesproken, misschien is het verstandig om is met je mentor van school te gaan praten? En sowieso ook om aan je moeder te vragen of ze een afspraak met de huisarts wilt maken.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: 6 weken ongesteld. 12 jaar. Heel veel huilbuien

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe