Lang ongesteld bruin bloed, pijn in onderbuik, zeer pijnlijke borsten

Hoi...
    Ik maak me ernstig zorgen om mijn menstruatie.. ben 46 jaar en ben al 12 dagen ongesteld. Eerste paar dagen vrij 'normaal' voor mijn doen. Maar na vier dagen werd het niet minder. Donker rood met 'klonten'. Na zes dagen dan eerst licht bruin/rode afscheiding.. daarna donker bruin. 11e dag was het even gestopt. Maar begon de volgende dag weer met licht bruin te vloeien.Pijnlijke borsten, pijn in mijn onderbuik en pijn in mijn onderrug (als lichte rugweeën).Ik heb het ook afwisselend vreselijk koud. Heb geen koorts. Ik maak me er echt druk om. Elke keer met plassen komt er dus die licht bruine afscheiding. Het is net alsof dit niet wilt stoppen!
    Ik raak er een beetje van slag van!
    Hebben er meer vrouwen hier last van?
    Wat moet ik doen?
    Is er iemand die dit herkent?
    Bvd Xanna

Reageren

Het kunnen  overgangsklachten zijn. Ga in ieder geval met de klachten naar de huisarts

Reageren

Hallo Tandor,

Daar zat ik dus idd ook aan te denken dat het misschien te maken kan hebben met de overgang..

Ik heb dan ook net de huisarts gebeld..

Bedankt voor je reactie

Groetjes

Xanna

Reageren

De overgang kan meespelen.

Wat ook een oorzaak kan zijn is oestrogeendominantie. Dan is het progesteron te laag ten opzichte van het oestrogeen. Richting de overgang daalt het oestrogeen maar het progesteron nog veel harder. Je kan daar het een en ander over vinden op internet. Je voeding aanpassen kan een stukje schelen. Een supermiddel is progesteroncrème, een volkomen natuurlijk middel. De menstruatie wordt er lichter van, is korter van duur en je humeur krijgt er een oppepper van. Zelf ook veel last gehad van een langdurige menstruatie, voorafgegaan aan bruine afscheiding. Wel ook je leefstijl aanpassen. Veel mensen hebben de nodige voedingstekorten, ook daarop letten, misschien wat supplementen gebruiken.

Reageren

Hallo Catootje..

Bedankt voor je reactie.. die van mij nu een beetje laat..

Ben inmiddels naar huisarts geweest en zij zei idd dat ik in mijn laatste fase voor de menopauze zit..

Na drie weken menstrueren, waarvan de laatste zeven dagen hele heftige mentruatie om gewoon naar en bang van te worden, in een keer getopt.. gelukkig..

Ben nu 8 dagen NIET ongesteld..

Bedankt voor je tip over die crême!! Ben wel aan de vitaminepillen en heb al een tijdje terug mijn dieet aangepast... geen koffie meer, maar groene thee.. meer groente.. geen processed foods.. of witmeel.. etc. etc.

Maar ik vraag me dit nu af.. ik ben op 1 januari begonnen met mentstrueren en dan die drie weken ellende.. en als ik dan na zou gaan op mijn normale cyclus dan zou ik dus gisteren ongesteld worden..eigenlijk.. ben het niet.. ik zat/zit er dus op te wachten.. heb jij hier ervaring mee? Of is het echt gewoon maar afwachten?

Reageren

In elk geval goed om goed voor jezelf te zorgen met voeding die bij je past. Heb vooral ervaring met mijn eigen situatie. Ben 49 maar behalve een iets kortere cyclus geen problemen. Dat wel na een jaar of twintig, dat de menstruatie dus te vroeg begon met druppelen een bruine afscheiding maar dan na een week pas doorzette. Bij mij ging het al iets beter toen ik lysine ging slikken, ook belangrijk voor de hormonen. Verder helpt de progesteroncrème aanvullend en  heb ik een veel lichtere bloeding.

Ik ben geen deskundige. Wil alleen mensen een beetje richting aangeven, zodat ze zelf verder kunnen zoeken. Op bepaalde sites over oestrogeendominantie kun je gerichtere vragen stellen. Elke situatie kan een andere benadering vergen. Eventueel naar een natuurgeneeskundige gaan die verstand heeft van de hormonen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Lang ongesteld bruin bloed, pijn in onderbuik, zeer pijnlijke borsten

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe