Ontwenningsverschijnselen tramadol

  • #1

    Ik heb een redelijk bizar probleem. Na een operatie heb ik heel veel pijn gehad en zijn ze gelijk begonnen met het geven van morfine. Toen ik weg mocht ben ik begonnen met het slikken van tramadol, 3 keer 50mg op een dag.. Niets mis mee zou je denken.. Dit heb ik een week gedaan en toen wilde ik eraf, want het ging goed...

    Ik ben dus gestopt op zaterdag en op maandag merkte ik dat ik het koud had, dat ik emotioneel was, misselijk en heel erg moe. Toen ik eenmaal in bed lag kon ik niet slapen.. Nu op dinsdag is het hek van de dam... Rillingen, hoofdpijn, zweten, huilbuien, misselijk, kan moeilijk stilzitten en wil alleen maar schreeuwen...

    Kan het zijn dat ik van die ene stomme week gewoon ontwenningsverschijnselen heb? En hoe lang duurt dit grapje? Want geestelijk ben ik echt 0,0 verslaafd, maar lichamelijk lijkt het wel alsof mijn lichaam schreewt om tramadol... Mijn arts is een lapswans en kan ik niets aan vragen... Die denkt dat ik griep heb (net zoals dat hij maagbeschermers vergeten was voor te schrijven bij tramadol en naproxen)...

    Ik kan echt alle hulp en tips gebruiken die er zijn. Lopen en sporten en afleiding zijn geen optie, want ik ben aan mijn voet geopereerd, dus dat is even geen optie!

    Reactie
    #2

    Dat zou heel goed kunnen.
    Met een paar dagen zou het ook weer over moeten zijn.

    Reactie
    #3

    Oh gelukkig! Ongelofelijk wat een inpact heeft zo'n klein pilletje!

    Is er intussen iets wat helpt? Veel groene thee, bepaalde kruiden, bepaalde goedjes, bepaalde frisdrank, paracetamol? Etc etc...

    Reactie
    #4

    Gezond eten, dagelijks een stukje fruit en zorgen dat je voldoende drinkt

    Reactie
    #5

    Ik slik nu bijna vijf jaar tramadol voor polyartrose met name in mijn wervelkolom, ook gebruik ik amitriptilyne.

    Als hoogste dosering heb ik tussen de 4 tot 6 x 50mg tramadol per dag gebruikt, de gewenning gaat snel en hoger dan 300 wil ik niet. Ook gaven mensen om me heen aan dat ik regelmatig onduidelijk sprak, dit is een extra reden en ik las idd dat dit een bijwerking van tramadol zou zijn. Ik ben nu gestart sinds  2 jaar met afbouwen en verkeer momenteel in de situatie dat ik er nog 2 inneem per dag, dus 100 mg. Ik ben afgelopen februari cold turkey van 150 naar 100 gegaan, doe dit nooit, ik heb heel nare afkickverschijnselen die nu na twee weken nog niet over zijn. Variërerend van heel nare hoofdpijn, misselijk, geen trek in eten, een verlammende soort spierpijn waar je niet van in slaap kunt vallen en niet te vergeten de hallucinaties. Ik ben onderhand wel gewend geraakt aan het fenomeen hallucinaties en kijk er niet meer naar als ik wakker wordt en iets zie, iets onwerkelijks, naar, eng, ik knip gelijk het licht aan en laat dit een de rest van de nacht aan. Kortom, ga niet cold turkey. Ik heb met regelmaat gedacht aan mensen die verslaafd zijn en moeten afkicken en hoe zwaar dit is, eigenlijk ben ik ook een junk.  Zodra deze verschijnselen voorbij zijn en ik weer bij ben gekomen, dan ga ik vermoedelijk in april nog 50 afbouwen maar dan volgens een schema. Ik heb indertijd een schema gekregen van mijn huisarts om amitriptilyne wat af te bouwen en dit schema ga ik nu gebruiken voor tramadol.

    ik wil aangeven dat tramadol een niet mis te vatten pijnstiller is waar je dus absoluut verslaafd aan kunt raken. Listig medicijn wat je in zijn greep krijgt en zwaar om af te kicken. Pas op en probeer het niet te lang te gebruiken.

    Ik hoop uit te komen op 50 mg welke ik dan voor het slapen inneem met mijn andere medicatie. Ik wil het zien te redden met de amitriptilyne, paracetamol hoge dosering. Ik zal heel blij zijn als ik tramadol helemaal kan schrappen, ik heb gelukkig een heel hoge pijngrens en luister goed naar mijn lichaam en neem me op tijd in acht.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Reactie
    #6

    Hoi hoi . Ik gebruik tramedol . Al 7 maanden. De ene keer   twee de andere keer 1 . Nu wil ik stopen . Kan alleen niet in slapen komen zonder het te sliken . Krijg onrustig beenen en weet zelf niet meer hoe ik in bed moet lichen. Waar door ik niet in slaap kom . Verveelt voor me werk dag . Heeft iemand tip voor

     

     

    Reactie
    #7

    @Superlady. Een orthomoleculair therapeut kan je adviseren hoe je lichaam weer in balans te krijgen. CBD-olie kan in elk geval ontspannend werken.

    Reactie
    #8

    Je kunt daar ook niet in een keer mee stoppen. Je zult die moeten afbouwen

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Je kunt tramadol ook in bruistabletten krijgen. Die kun je breken waardoor je van 50 naar 25 naar 12.5 mg kunt gaan. Steeds een week of paar dagen ertussen. Als je echt zo'n last van ontwenning hebt, kan dit goed helpen.

    Maar ik denk ook dat het per persoon verschilt. Ik gebruikte een tijd 8 x 50 mg capsules en stopte na 8 mnd in een keer. Na 2 weken flinke 'griep' was ik volledig hersteld. Ik denk overigens dat dit ook met je metabolisme voor medicijnen te maken heeft. Ik breek oxy en tramadol snel af. Je kunt pech hebben dat het andersom werkt en het juist wat stapelt. Daarom laten sommige mensen een farmacotherapeutisch (dna) paspoort maken waarin staat wat je lijf met welk middel doet (snel of langzaam afbreken). Dat zal echt wel van invloed zijn op je ontwenningsverschijnselen.

     

    Reactie
Reageer op: Ontwenningsverschijnselen tramadol
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief