Zoeken Vraag het forum

euthyrox

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Even een vraagje omtrent de euthyrox,een medicijn voor een veel te langzaam werkende schildklier.Deze gebruik ik al zo,n 14 jaren en heb nooit klachten gehad.Nu heb ik voor de tweede keer de pillen in een potje gekregen in plaats van doordrukstrips.Deze gebruik ik nu zo,n 4 maanden maar heb het gevoel,dat ik plots last krijg/heb van bijwerkingen nl. hartkloppingen en transpireren vlak na inname.Dit houdt even aan en verdwijnt na een tijdje ook wel weer,maar ik vind dit toch vreemd en niet prettig.Mijn schildklier-waarden zijn volgens mijn huisarts wel goed.Heeft iemand hier ervaringen mee,dan graag een berichtje,dank.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat de pillen van een andere fabrikant komen. De werkzame stof is dan weliswaar hetzelfde maar de hulpstoffen kunnen anders zijn. Dat kan klachten geven

Reageren
    Anoniem

Moet ik nu met mijn huisarts overleggen,of ik de orginele verpakking kan terugvorderen aangezien de bijverschijnselen?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt de huisarts om een nieuw recept vragen en op het recept “spécialité” en “medische noodzaak” te laten vermelden. De merknaam moet dan ook worden vermeld.

Soms kan de apotheker dan een formulier laten invullen waarop een verklaring van de huisarts moet waarom het generieke middel niet kan worden gebruikt.

Reageren
    Anoniem

Dit zal ik zeker doen.Dankjewel!

Reageren
Reageer op: euthyrox
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.