- Anoniem11 mei 2014 om 18:20
Even een vraagje omtrent de euthyrox,een medicijn voor een veel te langzaam werkende schildklier.Deze gebruik ik al zo,n 14 jaren en heb nooit klachten gehad.Nu heb ik voor de tweede keer de pillen in een potje gekregen in plaats van doordrukstrips.Deze gebruik ik nu zo,n 4 maanden maar heb het gevoel,dat ik plots last krijg/heb van bijwerkingen nl. hartkloppingen en transpireren vlak na inname.Dit houdt even aan en verdwijnt na een tijdje ook wel weer,maar ik vind dit toch vreemd en niet prettig.Mijn schildklier-waarden zijn volgens mijn huisarts wel goed.Heeft iemand hier ervaringen mee,dan graag een berichtje,dank.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2014 om 18:40Het is mogelijk dat de pillen van een andere fabrikant komen. De werkzame stof is dan weliswaar hetzelfde maar de hulpstoffen kunnen anders zijn. Dat kan klachten geven
ReagerenAnoniem11 mei 2014 om 19:19Moet ik nu met mijn huisarts overleggen,of ik de orginele verpakking kan terugvorderen aangezien de bijverschijnselen?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2014 om 19:37Je kunt de huisarts om een nieuw recept vragen en op het recept “spécialité” en “medische noodzaak” te laten vermelden. De merknaam moet dan ook worden vermeld.
Soms kan de apotheker dan een formulier laten invullen waarop een verklaring van de huisarts moet waarom het generieke middel niet kan worden gebruikt.
ReagerenAnoniem11 mei 2014 om 20:13Dit zal ik zeker doen.Dankjewel!
Reageren