Zoeken Vraag het forum

Zelf afbouwen met Euthyrox

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • KB

Ik slik al 6/7 jaar medicatie tegen een te trage schildklier. Toen ik hier last van begon te krijgen, kreeg ik direct medicatie. Ik vind het jammer dat er nooit naar bijvoorbeeld mijn voeding is gekeken. Toen ik voor de laatste keer bloed ging prikken en de uitslag prima was, heb ik aan de assistente gevraagd of ik ook mocht opbouwen. De assistente raadde mij dit af.

Toch ben ik stiekem zelf drie weken geleden begonnen met afbouwen. Ik slikte 100 microgram, inmiddels slik ik 50 microgram. Op dit moment voel ik mij veel beter. Ik ben veel minder moe en heb zin in leuke dingen te ondernemen. Wanneer is het een geschikte manier om bloed te prikken om te kijken of mijn schildklier met het afbouwen naar toe behoren werkt?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zeer onverstandig om dat zonder begeleiding van de arts te doen. Ziets bespreek jeniet met de assistente maar me de dokter. Ga dus naar de huisarts en laat een bloedonderzoek doen.

Reageren
    Catootje

Het is zeker zinvol om de oorzaken aan te pakken, zoals voeding, insulineresistentie, oestrogeendominantie, gifstoffen in je lichaam, tekorten aan bepaalde stoffen enz. Het gaat dan wel om het totaalplaatje. Over insulineresistentie en oestrogeendominantie kan je het nodige vinden op internet. Misschien hulp van een  natuurgenezer. Op sites als Natuurdiëtisten.nl en Rinekedijkinga.nl staan wel tips. Voorzichtig zijn met zomaar stoppen met medicatie.

Reageren
    Corina

Hoi ik slik euthyrox om af gevallen … Maar nu ben ik door de mand gevallen …. de dokter weet niet maar is t gevaarlijk of verslavend ik kan niet stoppen

GroetjesCorina

Reageren
    John (moderator)

Dat is dan wel zeer gevaarlijk….. je moet daar toch echt mee stoppen. Je gaat zo ernstige problemen met je schildklier krijgen.

Reageren
    Catootje

Om af te vallen is het belangrijk om te zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, zodat je vet gaat verbranden in plaats van het op te slaan. Dit door te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen meehelpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid te verbeteren. En vraag hulp om te stoppen met je medicatie.

Reageren
Reageer op: Zelf afbouwen met Euthyrox
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.