Ervaringen Pleinvue

Ik ben gisteren begonnen met het eerste zakje. eerst kop thee, toen steeds kleiner glaasjes met een rietje leeg gedronken .heb er netjes anderhalf uur over gedaan. lekker is anders , maar het was prima te doen .zit nu aan het tweede zakje of zakjes .smaak is iets anders , Ik vind het niet echt lekker maar het is ook niet vervelend. zelfde ritueel ,kopje thee .kleine glaasjes met een rietje. gaat perfect. snap alle ophef niet. leuk is anders , maar het werkt geweldig .belangrijkste is dat het darmonderzoek goed is .dat ik misschien over 5 jaar terug mag of helemaal niet meer.

Reageren

Gisteren gestart met pleinvrees en vandaag tweede dosis. Na alles wat ik gelezen en gehoord had was ik op alles voorbereidt. Ik moet namelijk snel braken als iets niet lust. Maar niets was minder maar. Heb geen hulpmiddelen nodig gehad. Gewoon slokje pleinvue en direct erachter aan en dan paar slokken Earl Grey thee. Eigenlijk een makkie. Ja het is zoet en zuur tegelijk maar met de thee prima weg te krijgen.
    Colonscopie viel ook 100% mee, dus al met al een prima ervaring.

Reageren

Pleinvrees moet pleinvue zijn

Reageren

pleinvue is veruit het meest smerige drankje wat ik ooit op heb,
    ik had bij een winkel grote drinkbeker gekocht met rietje de avond ervoor 500ml aangemaakt, tot alle klonten wegwaren
    ik zat helemaal klaar om 6 uur om alles op te drinken binnen 1 uur, nou ik nam 1 slokje, dit kwam er direct weer uit, met stevig kokhalzen en overgeven, dit is niet te doen dacht ik die hele 500ml,
    maar ik had toch geen zin om andere afspraak in te plannen voor het onderzoek, dus ben tegen de gebruiksvoorwaarde in, onder de douche gaan staan, in 1x die 500ml weggedronken, en gelijk met douchekop mijn mond gespoeld en geprobeerd binnen te houden, wat gelukkig op deze manier wel lukte, moest na 2 uur aantal keren naar de wc, snachts op wat kramp na nergens last van gehad, en volgende ochtend 2e dosis, op dezelfde manier gedaan, want ook die is net zo vies
    en toen na 1 uur moest ik naar de wc en was alles goed schoon voor het onderzoek

Reageren

5 jaar geleden een coloscopie gehad en moest toen Moviprep nemen. Geen pretje maar op zich is alles goed gegaan. Deze week opnieuw een onderzoek, maar deze keer kreeg ik Pleinvue om voor te bereiden. Te verwachten bijkomende bijwerkingen: hoofdpijn, koud, misselijk, draaierig, flauwvallen. Wat een troep is dit. Echt niet te doen. Het smaakte echt vreselijk en die mangosmaak was ver te zoeken. Wel veel zout geproeft. De eerste dosis ging nog wel maar de dag van het onderzoek moest ik zakje a en b samenvoegen (0,5 liter totaal) en binnen een uur opdrinken. Ik had al een paar glazen water en lauwwarme thee klaarstaan. Voorzichtig begonnen met drinken door een rietje, afwisselend met de thee en water. Na een tijdje werd ik duizelig en voelde ik mij weg glijden. Mijn man geroepen en die kon mij gelukkig opvangen. Ik ben een paar seconden 'weg' geweest. Die tijd was voldoende om alles te laten lopen. Kleding en stoel helemaal vies. Ik heb mijzelf naar het toilet gesleept en ben daar maar blijven zitten, met een vochtige handig in mijn nek en een washandje op mijn voorhoofd. Wat was ik beroerd. Ontlasting was helder water dus het middel werkte wel. Daarna opgestaan maar ik begon direct te braken, ook helder. Er stond dat als je dit overkwam je beter kon stoppen met alles en een andere keer opnieuw te proberen. Na twee dagen vasten en voorbereiden heb ik gewoon doorgezet. Ik was nog wel naar maar kon 'gewoon' naar het ziekenhuis. Eenmaal daar een infuus en een roesje. Ik kan mij pas weer iets herinneren toen de assistente zei dat ik mij kon aankleden. Toen lag ik alweer op zaal. Alles was goed gegaan gelukkig. Praten kon ik niet want mijn mond was van karton. Ik kreeg een glaasje limonade en kon weer praten. Thuis had ik lauwe cola zonder prik staan en ik heb gewoon een liter weg gedronken binnen een uur. Ook twee krentenbollen gegeten.
    Ik ben 64 jaar, 1.60 meter en weeg net 50 kg. Ik begrijp dat je darmen schoon moeten zijn, maar een persoon van bv 1.90 en 100 kilo krijgt dezelfde dosering. Misschien moeten ze hier eens naar kijken.
    Wat Pleinvue zelf betreft: NOOIT meer! Als dit over 5 jaar weer moet met dit middel dan bedank ik.

Reageren

precies dezelfde ervaring. ging die 1.5 uur goed met drinken tot daar. spoot gewoon uit mn keel. bestaat niet dat dat goed is. denk 3/4e eruit gegooit en wel nu ontlasting zoals het 2e plaatje (vuurrood). maarja niet te doen.

Reageren

Morgen 845 in het ziekenhuis zijn. Het eerste zakje om 18.00 uur genomen. Koud, met rietje, kop thee erbij. Het viel mee. Diverse keren naar toilet gegaan. Morgen de andere 2 zakjes. Vervelend op nuchtere maag, maar we starten dan maar met thee. En kijken hoe het dan gaat...

Reageren

Morgen om 1045 uur coloscopie. Tussen de middag 12.00 uur voor het laatst twee witte boterhammen gegeten. Om 16.30 uur dosis 1 ingenomen. Mijn god wat was dat vies. Bij iedere slok erg misselijk. Kauwgom, limonade, thee.. het werd er nauwelijks beter op. Maar even doorzetten en het zat erin. Na twee uurtjes begon de diarree. Ik lees dat dosis 2 het meest vies is, ook omdat het op nuchtere maag is. Ik hoop dat het een beetje mee valt.
    Iedereen succes! En mocht je het vies vinden, je bent niet alleen😃👍🏻

Reageren

De tweede doses is idd niet echt lekker. Ronduit smerig. Houdt lauwwarme thee bij de hand en eventueel wat bouillon. Blijf in de buurt vh toilet. Ik had alle ellendige bijwerkingen die je kunt krijgen. Van het onderzoek zelf heb ik weinig gemerkt. Ik kreeg een infuus in mijn hand en heb wat vlagen tijdens het onderzoek meegekregen. Zeer vriendelijke arts en assistenten. Dit viel mij 100% mee en ik lag al snel op de uitslaapkamer. Daarna mocht ik weer van alles eten en drinken. Heerlijk! Na 3 dagen had ik weer ontlasting. Afgelopen week kreeg ik na 10 dagen de uitslag. Alles was in orde. Heel veel succes voor alle mensen die nog moeten.

Reageren

Hi,
    Ik heb mezelf getraind voorafgaande het drinken van Pleinvue.
    Ik heb namelijk mijn smaakpapillen getraind om een week vantevoren van het drinken van Pleinvue iedere dag dubbelzoute drop te eten ( 2 ochtend, 2 middag, 2 avond )
    Zo schrokken mijn smaakpapillen minder snel vd zoute smaak.
    Ik heb nu al 300 ml pleinvue in 15 minuten weggedronken zonder bijwerkingen.
    Succes!!

Reageren

Bah bah bah
    Dit is echt walgelijk. Zit nu aan de helft van dosis 1 en zo misselijk als iets. Kijk echt niet uit naar morgen. Eerst maar zien om dit nog binnen te krijgen.

Reageren

Ik ben vanavond om 18.15 begonnen met zakje 1 weg te werken. Netjes anderhalf uur over gedaan. Ik vond het vies maar had verder geen klachten. Afgewisseld met lichte ranja. Maar nu is kwart voor elf en ik ben nog steeds niet naar de wc geweest. Voel geen aandrang en lijkt van dat vezelloze dieet wel een obstipatie ontwikkeld te hebben.
    Ben benieuwd of het nog op gang komt. Morgen om half 9 moet ik me melden, maar het is zoveel de vraag of ik mijn darmen schoon krijg. Iemand ervaring met dit euvel, dat het poepen dus niet op gang komt?

Reageren

Bij mij begon het 'feest' pas na het tweede zakje. Er leek geen einde aan te komen, maar ik was wel leeg om het zo maar te zeggen. Succes morgen met uw onderzoek.

Reageren

De eerste dosis pleinvue (supergoor)werkte goed. Na 2 uur liep ik leeg. De tweede dosis (2 zakjes) ging minder goed op een lege maag. Ik heb de helft uitgekotst. Het kwam er gewoon uit als een brandweerspuit. Ik kon het niet eens redden tot toilet of wasbak. Maar ik heb daarvan niets gezegd. Ik ga dit niet nog eens overnieuw doen dacht ik. En er kwam water uit van achteren dus zal wel goed gaan. Het is ook gelukt. Maar ik werd 'wakker' halverwege het onderzoek en dat was erg naar omdat ze biopten namen. Lichamelijk heftig gereageerd. Nu enorme kaakpijn. En de huisarts verwijst naar de mdl nazorg en de mdl verwijst weer naar de huisarts. Kastje muur. Heel vervelende ervaring al met al en de uitslag was ook niet goed dus het onderzoek bleek wel nodig.

Reageren

Wat vervelend als je niet gewoon goed geholpen wordt. Bij mij is het onderzoek goed verlopen. Geen dingen gevonden en het roesje werkte totdat ik ineens koffie en ontbijtkoek kreeg.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Ervaringen Pleinvue

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe