Home / Medicijnen / Medicijnen / Ervaringen Pleinvue
Ik weeg 48 kg en moet het darmonderzoek ook ondergaan!
Lijkt mij dat je met een laag gewicht minder van dat spul nodig heb!
Heb al zwakke darmen, dus zie er ook tegenop om het in te nemen!
Hoi Jol..
Toevallig heb ik ook dezelfde vraag..
Ik weeg 49 kilo ben eind 60 en om de twee jaar darmonderzoek ivb met Lynch-syndroom.
Elke keer 2 dagen vreselijk spugen van Pleinvur..
Gaat het morgen weer zeggen tegen de mdl arts.
Volgens haar is er niks anders????
Iedereen sterkte .
Vr gr
Snap werkelijk niet dat laxeren voor darmonderzoek niet anders kan
Pleinvue is het meest vreselijke wat er bestaat
Ze kunnen lopen op de maan
Maar iets verzinnen wat menselijk is lukt niet
Dat geloof ik niet
Nou ik ga verder want ik moet nog twee glazen
Dat geloof ik niet
Dat geloof ik niet
Dat geloof ik niet
Het laxeermiddel Pleivue is echt een smerige troep. Ik begon om 18:00 uur ‘s avonds met de eerste dosis. Het lukte me met heel veel moeite om het binnen te krijgen; het smaakte naar mango maar was bijna niet te drinken. Ongeveer een uur later begon mijn buik te rommelen en voelde ik dat ik leeg raakte.
De volgende dag moest ik het tweede doosje op mijn nuchtere maag drinken, terwijl ik sinds 12:00 uur ‘s middags niets had gegeten. Binnen korte tijd werd ik zo misselijk dat ik alles uitspuugde en ik ben de hele dag ziek gebleven. Door deze heftige reactie kon het onderzoek niet doorgaan.
Kortom: Nooit meer Pleivue! Ik kan me niet voorstellen hoe iemand dit tweede doosje kan verdragen op een nuchtere maag.
Pleinvue gekregen ivm een colonscopie.
Zakje 1 met ijskoud water gemengd en met rietje opgedronken, afgewisseld met gemberthee ( tegen misselijkheid) prima te doen, het smaakt een beetje naar hele zoute mango snoepdrank.
Volgende dag om 04.30 zakje 2+3 opgelost en weggekregen. Deze was iets lastiger, smaakt naar enorm chemische zout/ zoete amandeldrank . Ook hoofdpijn erbij. Wederom afgewisseld met verse gemberthee
Daarna om de 10 minuten naar t toilet.
Vind het op zich prettig dat de darm eens een keer hélemaal schoon gespoeld worden.
Colonscopie viel me ook mee.
Eigenlijk is het me al met al 100% meegevallen!
Valt toch allemaal goed mee zeker? Mijn pa heeft die 2 dosissen zelfs op 1 avond gedaan.
Ik moet vanmiddag de eerste dosis Pleinvue innemen, dwz na het avondmaal om een uur of zes. Het zal mij benieuwen hoe ik de nacht doorkom. Ga maar een extra handdoek of zo neerleggen voor eventuele ongelukjes.
Dan morgenvroeg de tweede dosis en ‘s middags om 14.00 uur de coloscopie, bah.
Op de covidprik en de griepprik reageert mijn lijf helemaal niet, hopelijk heb ik met dit mengsel ook mazzel.
Zie uit naar dinsdagavond als ik weer gewoon een glaasje wijn bij het eten kan nemen.
Mijn ervaringen met Pleinvue zijn ronduit slecht, ondanks de gebruiktips. Ik verdroeg het niet (misselijk/braken) en het werd al snel duidelijk dat het kijkonderzoek niet meer kon doorgaan. Ik kon het niet binnenhouden. Ben er erg ziek van geworden en kon zelfs de tweede dosis niet aan. Zonde van iedereens tijd. Hier moet toch een beter alternatief voor zijn zou je zeggen. Vervelende ervaring.
Mijn er varing met Plenvu. Hevige buikkrampen en hevige druk in de maag. De eerste drank was zoutig en ik kreeg het laatste amper binnen. Neiging tot braken. 2 de drank s,morgens was even eens niet te dri ken ... de krampen waren niet zo hevig als de eerste keer. Kreeg amper het lastste binnen. Ik zal blij zijn als alles achter de rug is. Nu hopen dat alles mee valt
Pleinvue is goed spul, Ik kreeg er een gratis Dejavu bij van mijn vakantie in Venezuela 😉
Drank is wel onsmakelijk.
Verder wacht ik maar af 🙂
In tegenstelling tot andere verhalen vond ik de tweede dosis beter te drinken dan de eerste.
De eerste dosis ging met kokhalzen naar binnen, de tweede (nog steeds niet lekker) ging makkelijker.
Van de tweede dosis kreeg ik wel meer kramp, maar niet pijnlijk.
Ik heb liever de picoprep die ik altijd kreeg, maar op zich ging dit wel!
In tegenstelling tot andere verhalen vond ik de tweede dosis beter te drinken dan de eerste.
De eerste dosis ging met kokhalzen naar binnen, de tweede (nog steeds niet lekker) ging makkelijker.
Van de tweede dosis kreeg ik wel meer kramp, maar niet pijnlijk.
Ik heb liever de picoprep die ik altijd kreeg, maar op zich ging dit wel!
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!