Home / Medicijnen / Medicijnen / Ervaringen Pleinvue
Ik moet volgende week voor een coloscopie naar het ziekenhuis. Nu moet ik een dag van tevoren beginnen met Pleinvue, een stevig laxeermiddel, omdat de darmen schoon moeten zijn.
Heeft iemand ervaringen hiermee? Mijn grootste angst is, dat als ik slaap mijn ontlasting er vanzelf uitkomt. Sowieso, dat ik het toilet niet haal, maar tijdens de slaap heb je er helemaal geen controle over.
Ik moet deze week ook laxeren. Ieder jaar, helaas.
Meestal heb ik pleinvue, ik word er meestal misselijk van.
S nachts heb ik geen last dat ik niet wakker word.
Vask ga ik 1 uur na mijn laatste vocht inname naar bed.
Zodra ik geem asndrang meer heb. Tot nu toe gast dat goed.
Mijn voorkeur is echter niet pleinvue, maar picoprep, dasr hoef je maar weinig van te drinken en is makkelijker in te nemen. Daarna mag je 2 liter helder vocht.
Voor mij beter te doen. Maar helaas ook dit jaar niet voorelkaar gekregen. Voor volgend jaar maar weer proberen.
Veel succes met laxeren en het onderzoek
Vandaag om 8.30 uur coloscopie gehad. Gisteravond 18.00 uur en vanochtend 5 uur gelaxeerd met Plein Vue. Ik zag er enorm tegenop, maar het is mij meegevallen. De smaak van de eerste dosis is mango. Maar behalve mangosmaak is het heel zout en wat chemisch. Afwisselen met slok thee werkt prima. 1 1/2 uur na de eerste slok kreeg ik een kleine kramp en gerommel in mijn buik en ben toen naar het toilet gegaan. Daar wel een uur gezeten om alles kwijt te raken. Dat ging goed. Na de eerste kramp geen kramp meer gehad, ook niet misselijk en geen hoofdpijn. Het toilet steeds makkelijk gehaald. In de korte nacht geen aandrang.
Vanochtend 5 uur had de dosis een andere smaak en was het weer heel zout. Het kostte me veel moeite om het op te krijgen. Ik zat nl al snel op het toilet. Misselijkheid zat hoog. En het laxerend effect was erg sterk. Van half 6 tot half 8 kon ik het toilet eigenlijk niet verlaten. Maar ik moest vertrekken naar het ziekenhuis. Het is verder goed gegaan, darmen waren schoon genoeg. Coloscopie met roesje is me ook erg meegevallen. Inmiddels heb ik weer normaal gegeten. Het is 6 uur na het onderzoek en mijn buik rommelt en ik moet soms nog wel snel naar het toilet. Eerste dag na laxeren dus beter thuisblijven.
Ik had vandaag een endoscopie. Gisteren om 19:30 met pleinvue gestart en in twee uur tijd min of meer leeg gelopen. Deze ochtend van 5 tot 7 de tweede dosis genomen en dat ging nog harder. Intussen is er ruim 13 uur overheen gegaan maar ik blijf waterachtige dunne houden. Ik had verwacht dat ik vanavond wel beter zou zijn maar het laxeren is nog niet over. Morgen voor de zekerheid maar thuis blijven.
voor de eerste keer pleinvue op recept gekregen ivm darm onderzoek.
het eerste zakje was goed drinkbaar geen vieze smaak, het middel werkte al na een kwartier.
maar de andere 2 zakjes die waren echt smerig een chemische en zoute smaak zit hieraan.
tot kokhalzen toe.
ik hoop dat ik voor de komende jaren geen pleinveu meer hoef in te nemen.
Pleinvue moeten nemen voor darmonderzoek,maar de eerste beker heeft mijn darmen zefs niet gehaald!!!!! Alles heb ik er na ongv.4uur uitgekotst,misselijk,draaien,ziek,hoofdpijn,niet normaal.Ze zouden dit moeten verbieden,dit is echt niet oke volgens mij.Het onderzoek is niet kunnen,doorgaan,en er is geen alternatief???????Wat moet ik dan,blijven lopen met de pijnlijke krampen,en diaree????Ook al stoelgang binnen gedaan,en dat was oke....maar nog steeds last van mijn buik!!!!!
Ik heb het eerste zakje genomen voor een verstopping
Maar neem het echt nooit meer, het is zo viez en misselijk
Echt vreselijk.
Ik heb het eerste zakje genomen voor een verstopping
Maar neem het echt nooit meer, het is zo viez en misselijk
Echt vreselijk.
Ik vond de eerste zak het lastigst in verband
met de voor mij vieze smaak. Ik nam een slokje
met daarna slokje water en sobitol vrije (xyli fresh)
kauwgom. Ik denk als ik het niet zo had gedaan ik
ook erg misselijk was geworden.
Morgen om 12.00 uur moet ik mij melden.
Om 18.00 met zakje 1 begonnen, na slok 1 al misselijk. Gedronken met een rietje, allerlei soorten drinken ernaast. Na 75% er van alles uit gekotst.
Niet oké dit spul. Puur vergif.
Ik ga verder met de overige 25%.
Het innemen van Pleinvue vond ik veel vervelender dan het onderzoek. Nog nooit zoiets smerigs binnen gekregen. Alle tips opgevolgd (rietje, koud opdrinken, kleine slokjes, afwisselen met andere drank enz enz) maar werd er vreselijk misselijk van.
Vooral de 2e dosis op een nuchtere maag (na de aanbevolen kop thee) was niet te doen. Moest uiteindelijk overgeven. Godzijdank had ik voldoende binnen gekregen zodat het onderzoek door kon gaan. Want zo'n Pleinvue ervaring hoop ik nooit meer mee te maken.
Ik heb van dag om half 3 darmonderzoek ik heb pleinvrees gekregen dat had ik nog nooit gehad .
Ik ben zo ziek van dat spul nog maar een zakje gehad.
Overgegeven hoofdpijn dat mij lichaam in brand staat.
En nu ook nog overgeven en droge mond
Ik ga zo ziekenhuis bellen dat ik stopt met dat spul
Heb het vanavond binnen gekregen, maar zie er tegen morgenvroeg op..vreselijk dat ze hier geen alternatief voor hebben..
Ik heb vanavond om 18 u de eerste dosis Plein vue genomen en na een uurtje( ik had nog niet eens de helft op, daar heb ik in totaal 2 1/2 uur over gedaan) brak de pleuris uit. Wat een naar drankje en - rotervaring: Ruim twee uur lang op het toilet gezeten: het was puur water. En ik begrijp uit verhalen hier, dat het morgen na de tweede dosis nog erger wordt. Ik hoop heel erg dat ik kan slapen. En start morgen eerder dan 4 uur voor het onderzoek zoals eigenlijk moet, met dosis 2 anders kom ik nooit in de kliniek aan….
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!