Zoeken Vraag het forum

Hoe drink je een oplostablet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Shanaya

Mijn vader heeft een hartoperatie gehad en moet 3 maanden lang dagelijks Acetylsalicylzuur Cardio Dispergeerbaar 80 MG innemen. Dit tablet moet opgelost worden in water. Er staat in de bijsluiter:
    Tablet uiteenlaten vallen in ruime hoeveelheid water, goed doorroeren en opdrinken.
    Dus dat doen we, alleen blijven er altijd resten achter in het glas. Dus doen we er nog eens water in, en dan drinkt mijn vader de restanten, maar er blijft altijd wel iets achter.
    Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik ben zo bang dat mijn vader een bloedstolsel krijgt. Ik vrees namelijk dat dit alleen werkt als je het direct achter elkaar drinkt en gelijk alles ipv een tweede keer water erbij, en een derde keer, en dan is alles nog steeds niet weg.
    Zo frustrerend!

3 reacties
    Reageren
    Suus

Als je de resten direct opdrinkt met nog een klein beetje water, drink je alles in 1x op.
    Ik zie het probleem eigenlijk niet.

Reageren
    Shanaya

@Suus , maar zelf bij onschuldige vitamine bruistabletten of bij Paracetamol die je oplost blijft weleens wat hangen, hoe vaak je ook restanten wegdrinkt. Hoe zorg jij ervoor dat elke korrel weg is?

Reageren
    Suus

Die tabletten zijn zo gedoseerd dat er rekening mee is gehouden dat er wat achterblijft

Reageren
Reageer op: Hoe drink je een oplostablet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.