Mijn vader heeft maandag een TIA gehad, dinsdag huisarts, hij moest in 1 keer 4 tabletten Clopidogrel van 75 mg per stuk slikken. Vandaag polie afspraak, hartfilmpje goed, CT scan niets op te zien, wel een vernauwde halsslagader, maar dat zou de oorzaak niet zijn. Conclusie: We denken TIA, weten het niet zeker. Oorzaak: Pech?
Nou, lekker dan.
En nu?
U moet doorgaan met 1 tablet 75 MG Clopidogrel per dag, en daarnaast ook nog 1 tablet Acetylsalicylzuur 80 MG blijven slikken (dat slikte mijn vader al) . Na 3 weken stoppen met Acetylsalicylzuur.
Thuisgekomen naar de apotheek gegaan, die lieten me schrikken, want blijkbaar is een maagbeschermer aanbevolen bij een combi van die twee bloedverdunners. Even huisartsassistente gesproken, en we kregen Pantheprazol ofzo mee voor 3 weken.
Maar wat onprofessioneel!!!! Waarom heeft het ziekenhuis niets hierover gezegd over een maagbeschermer?! Om het nog erger te maken, we hebben die Clopidogrel pas rond 16:00 uur gehaald, en er was niet gezegd of we vandaag gewoon moesten doorgaan daarmee, of morgen pas. Mijn vader neemt zijn tabletten trouw in de ochtend rond 10:00 uur. Dus ik bekijk de bijsluiter: En Clopidogrel moet altijd op hetzelfde tijdstip worden ingenomen, om 16:30 innemen was dus niet handig aangezien mijn vader het dan dagelijks om 16:30 zou moeten innemen. Een overdosis leidt volgens bijsluiter tot bloedingen!!!! Toch even ziekenhuis gebeld, EN hij moest gewoon toch nog zo laat 1 tablet Clopidogrel innemen!!! Anders wordt zijn bloed te dik, en dit desondanks dat hij 's ochtends al Acetylsalicylzuur had ingenomen!!! Ook mag hij het morgen om 10:00 uur gewoon verder innemen. Dit betekent dat er slechts 17,5 uur zit tussen twee dossissen!!! OVERDOSIS. Apotheek gebeld en die zeggen ook gewoon INNEMEN. Het is te schandalig voor woorden! Mijn vader heeft geluisterd, en de Clopidogrel ingenomen. Maar wat als hij het morgen om 10:00 uur weer inneemt? Krijgt hij dan bloedingen?
1 tablet is GEEN overdosis. En in het ziekenhuis zullen ze echt wel weten wat ze doen.
Jij moet echt dringend hulp voor jezelf zoeken !
Had jou vader toen niet iets met zijn hart? Ben jij de zelfde persoon?
2 tabletten binnen 24 uur is toch een overdosis? 1 om 16:30 uur en 1 de volgende dag om 10:00 uur.
Klinkt echt als een overdosis.
Als je bloed "te dik" is of er risico op klontering is, is het het geen dodelijke, maar levensreddende combinatie en kan het missen van een dosis of te laat innemen juist voor grote problemen zorgen.
Zoek hulp voor jezelf, voor je vader jou tips op gaat volgen en daardoor in de problemen komt!!!!!
Het artikel waarvan je de link plaats gaat toch echt heel ergens anders over. Je bent problemen aan het zoeken doe er niet zijn. En dat doe je vaker. Zoek professionele hulp, maar dan niet voor je vader maar voor jezelf