- Katie14 april 2024 om 11:54
Hoe gaan jullie met meerdere medicijnen slikken om? Stel je moet iedere ochtend 4 tabletten slikken en 1 oplosbare in half glas water tablet. 1 tablet bij voorkeur met groot glas water voor ontbijt en de rest mag na het ontbijt inclusief het oplostablet….
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Toch maar alles na de maaltijd? En dan 4 keer glas water bij elk tablet en daarna nog het oplostablet? Ik vind het gek dat ik dan in de ochtend al 5 glazen water moet drinken…!
Dus nu doe ik alles direct na maaltijd en dan 1 tablet slikken met slokje water, 2de met slokje water en ik eindig met het half glaasje oplostablet en drink daarna nog een paar slokjes water. Heel onzeker, want als ik 1 tablet moest had ik het volgens het voorschrift gedaan.
2 reactiesReagerenSuus14 april 2024 om 12:40Ik zou aan je arts vragen welke tabletten al dan niet tegelijk ingenomen mogen worden ipv advies van andere mensen vragen.
Reageren
Zodat je die met 1 glas water kunt innemen.
Als je 5 glazen water drinkt, spoel je de medicatie net hard weer uit je maag en dat kan de werking beïnvloeden.marieke7 december 2025 om 10:41Heb per ongeluk mijn man gisterenavond ipv zijn eigen montalikast (extra pilletje voor zij astma ) een cholesterol pil van mijzelf gegeven…rousuvatine..
Reageren
kan dat kwaad.. 1 pil? Dat pilletje voor zijn astma is niet erg dat hij dat gemist heeft..maar die pil van mij? kan dat kwaad.