Zoeken Vraag het forum

Verschillende medicijnen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jan

Wat te doen?
    Ik heb ongeveer 23 pillen ingenomen. Ik dacht dat het oxazepam was, maar volgens mij zijn het verschillende medicijnen. Citalopram, oxazepam en metoclopramide. Ik ben er kotsmisselijk van geworden. Wat te doen durf de hap niet te bellen. Vinger in m’n keel steken? Of kan dat juist meer kwijt als ik alles er uit kots? Ik heb ook ontzettende koppijn. Maar zou je van die aantal en stel dat het die combinatie is iets kunnen oplopen? Heb t meer voor de rust gedaan

16 reacties
    Reageren
    Jan

Hap wil geen diazepam meer voorschrijven. Ik had hier nog wat liggen heb dat maar genomen, maar later bedacht ik mij dat het verschillende medicijnen zijn die ook ooit in een potje had gegooid.

Reageren
    Suzan

Bel aub de huisartsenpost ipv hier op antwoord te wachten!

Reageren
    Jan

Durf niet te bellen. Vandaar mijn vraag hier

Reageren
    Suzan

En als je hier het advies krijgt om te bellen, doe je het dan wel ?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan wel begrijpen dat er zo’n moment komt dat je rust wilt in je hoofd. Maar het gaat zo echt niet lukken. Problemen gaan zo niet weg. In tegendeel ze worden groter. Je kunt er ernstig ziek van worden en je lever beschadigen. Dus ook ik raad je dringend aan om z.s.m. de HAP of 112 te bellen.

Reageren
    Jan

Nee, dan laat ik het voor wat het is. Als het echt de verkeerde kant op gaat rijdt ik wel naar het ziekenhuis.

Reageren
    John (moderator)

Als het de verkeerde kant op gaat kun je zelf niet meer naar het ziekenhuis rijden. Met de medicijnen die je hebt genomen is rijden levensgevaarlijk en niet alleen voor jou

Reageren
    Jan

Bedankt voor het advies ik ga dan straks toch missschien maar bellen

Reageren
    Suzan

Doe dat aub!

Reageren
    John (moderator)

Daar moet je dan niet te lang mee wachten… Ik raad je toch echt aan om meteen even te bellen.

Reageren
    Jan

Maar ik durf echt niet te bellen. Het kunnen ook laxeertabletten zijn. Die combinatie van hierboven in die hoeveelheid kan dat echt veel kwaad? Is er ook een mogelijkheid om anoniem te bellen met de hap? Nee hè? Het zijn er echt niet meer dan 25 geweest en het hoogste wat ik ooit voorgeschreven heb gekregen is 10 mg.

Reageren
    Suzan

Is er niet iemand anders in de buurt die voor je bellen kan?

Reageren
    Jan

Nee, maar stel dat het niks is dan sta ik echt voor paal. Waarschijnlijk mag ik dan zelf niet rijden en komen ze hier heen. Ik vraag me af of dat wel veel kwaad kan. Ik heb vaker grotere doseringen genomen ( toen wist ik wel wat het was), maar toen gebeurde er niks. Maar nu weet ik niet wat ik heb ingenomen en ben benieuwd of die combinatie veel kwaad kan?

Reageren
    Suzan

Dat je zelf niet mag rijden lijkt me wel logisch, want dat is zowel voor jou als voor de rest van de mensen op de weg niet verantwoord…….

Je kunt ook zeggen dat je iets hebt gedaan wat misschien niet zo handig was en vragen wat je nu het beste doen kunt. Liever nu bellen dan toch vannacht in een ambulance afgevoerd worden……

Reageren
Reageer op: Verschillende medicijnen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.