- Brugetje3 maart 2018 om 20:46
Hoi ik heb een vraag ben sinds 16 januari opgenomen om af te kicken van medicatie,
toen ik binnen kwamm slikte ik 200 mg oxazepam 20 mg themazepam 3 zoplicon van 7.5
en 1.5 zoplidem en 50 mg diazepam de 19 de van januari heeft mijn versavings arts
alles op diazepamm gezet 160 per dag 3 dagen later 140 weer 3 dagen later 120 dus elke
3 dagen 20 eraf we zijn nu 6 weken verder slik nu een paar dagen nozinam 2 stuks 25 mg en 2 methoprazine 25 mg en heb vandaag nog mijn laatse 2 mg diazepam voor de nacht morgen geen diazepam meer sinds gisteren heel erg duizelig tot aan flauw vallen toe bijna wie o wie kan mij advies geven want het lijkt dat ik er onderdoor gaat…
Groetjes hoop snel wat te horen…7 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 maart 2018 om 00:39Dit zul je toch met je behandelaar moeten bespreken. Je zult ongetwijfeld last hebben van ontwenningsverschijnselen. Maar die gaan ook weer over.
ReagerenCatootje4 maart 2018 om 19:12Benzodiazepinen zorgen voor een verminderde aanmaak van melatonine. Daarbij zorgen al die medicijnen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, die juist belangrijk zijn voor de aanmaak van allerlei neurotransmitters.
Wat het afbouwen betreft, dat in overleg met de arts, welk pammetje er het eerst af kan. Verder zorgen voor een goede basis met wat voedingssupplementen die de tekorten kunnen aanvullen. Denk aan vitamine B en D en calcium. Ook hebben veel mensen een tekort aan magnesium. Wat aanvulling kan wellicht schelen in de afkickverschijnselen.
ReagerenBrugetje4 maart 2018 om 19:32Dank voor jullie reactie ik eet heel gezond heb ook mijn bloed laten testen,
alles was negatief en melatonine werkte juist averechts omdat ik blijkbaar genoeg ,
reserve had dus werkte tegen mijn slaap medicatie. het was gewoon niet goed het was net .
een cocktail aan medicijnen, vitamines ook goed aanwezig in mijn bloed mijn lichaam heeft
hier voor al een harde klap gehad door het 15 jaar zwaar Alcohol gebruik 3 inzulten gehad,
de laatste was kantje boord nu 2 en een half jaar geen Alcohol meer mijn lever was na 5 maanden
tijd weer hersteld hij is boven de 1250 geweest nu weer normaal laats ook geen aandoening met mijn lever betreft medicatie gebruik ik hoop dat ik hier door heen kom vind het wel heel erg fijn dat jullie mijn bericht hebt gelezen geeft toch weer een goed gevoel weet dat het zwaar is ben niet gewend om in een nuchtere wereld rond te wandelen…Dank voor jullie aandacht…
ReagerenCatootje5 maart 2018 om 08:44Bloedonderzoek zegt niet zoveel over tekorten en bovendien worden er maar een paar stofjes getest. Zo kan een magnesiumtekort niet worden aangetoond in je bloed en ik denk ook niet dat er wordt getest op zink. Overmatig gebruik van alcohol zorgt voor tekorten aan stoffen als magnesium, zink en vitamine B; naast dat het veel ontregelt in je lichaam.
Reageren
Verder kan gebruik van melatonine in supplementvorm inderdaad klachten geven. Beter is het om te zorgen voor evenwichtige voeding en bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren, die de aanmaak van allerlei neurotransmitters als serotonine, dopamine en melatonine bevorderen, waardoor je lekkerder in je velletje komt te zitten.Brugetje…6 maart 2018 om 19:23Ik eet heel erg gezond en was er toen ik veel dronk op tijd bij betreft vitamines vooral de vitamine b complex b 1; b12; eet geregeld vis en zo nu en dan een goed stukje vlees,
Reageren
en eet ook genoeg groente mijn lichaam en geest geven een duidelijk signaal dat er iets niet,
hellemaal jofel is denk maar zo ben nu van de benzo,s af sinds 5 dagen nu wel om te slapen nog,
sinds kort Nozinan 25 2 stuks en 2 stuks Methoprazine 25 mg mijn lichaam is wel in de war maar ik,
zal sterk blijven wetend dat het straks beter word…John (moderator)
6 maart 2018 om 19:33Je zult ook vooral last hebben van de Nozinan, maar dat zijn bijwerkingen die ook weer over gaan. Je moet het even de tijd geven. Je bent al zover gekomen; dit ga je dus ook nog overwinnen.
ReagerenBrugetje…6 maart 2018 om 21:03Ja Denk ook dat het daar mee te maken hebt en zal het zeker even de tijd geven,
Reageren
bedankt voor je positieve reactie;