Zoeken Vraag het forum

Hoe kom ik van quetiapine 25mg af?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kimmie

Hoi Iedereen,
    Ik ben ondertussen volledig afgebouwd. Ik slaap goed en ik voel me goed. Dankbaar daarvoor! Ik heb de eerste dag terug homeopathie genomen (Ignatia Amara 200 K, het volledige buisje innemen) en dan nog 1 week 3 x 3 granules/dag Ignatia Amara 30 K. Ignatia is goed om tot rust te komen en om in je lichaam te zitten. Daarnaast neem ik nog Vita C (3x dag na eten) voor een boost en tegen energiedips. De GABA van Deba Pharma 500 mg (1 voor slapen gaan) geeft de nodige rust voor slapen gaan en bij wakker worden nam ik in momenten nog eentje extra. Je gedachten vallen plat achterover en komen tot rust en je kan nog een uiltje bij knappen :-))))). Alles is vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

Hope this helps!

Much love,
    Kim

Gre

Ik ben deze week samen de huisarts begonnen met afbouwen van 25 mg quetapine. Met hulp van een zoplicon ,om de dag een quetapine en om de dag een zoplicon. Deze week gaat het wel pijnlijke spieren en allergie. Volgende week wil ik naar 12.5 mg quetapine gaan kijken hoe dat gaat . De bijwerkingen van dit rot medicijn is verschrikkelijk. Dan beter een zoplicon ,heb ik eerder gehad daar kom je beter vanaf en niet zoveel bijwerkingen.

Reageren
    Slapen is leven

Ik wil hier graag op reageren om andere te helpen en zeg vragen te stellen op anderen. Op een of andere manier komen mijn reacties niet binnen of wordt niet geplaatst? Is dit omdat mijn bericht aardig lang is? Ik heb nou eenmaal veel te vertellen want het is niet allemaal zo zwart wit. Zonde, want ik heb wel zeer relevante informatie.

Reageren
    John (moderator)

Dit berichtje komt in ieder geval wel binnen. Probeer het opnieuw

Reageren
    Fleur

Van welk merk zijn (deelbare) tabletten quetiapine 12,5mg verkrijgbaar?

Reageren
    Nienke

Ik heb twee jaar lang 100 mg quetiapine geslikt. Nu slik ik al weer bijna 4 mnd 18,75 mg. Ik neem mijn tijd voor het afbouwen. Wel ben ik benieuwd waar ik die bioresonantie therapie kan doen.
    En kun je Caryoffylleen via de huisarts krijgen?

Reageren
    Ron

Slikte ooit eens 3 maal 50 mgr 10 jaar geleden , slaagde erin dit terug te brengen tot een kwart van een tabl van 12,5 mgr dus erg weing . de laatste paar mgr ging niet. Heb het zo gelaten totdat mijn huisarts erachter kwam dat ik aardig afhankelijk ben aangezien ik alleen nog met 50 mgr kon slapen .en daarbij bleef ik duizelig, hoofdpijn , tinitus in de oren etc bovendien kan dit middel op lange termijn cardiovasculaire klachten ontwikkelen wat me extra motivatie geeft om nogmaals te gaan stoppen . Vroeger werd dit middel als onchuldig/ niet- verslavend slaapmiddel voorgeschreven door huisartsen , wat anders blijkt te zien gezien ook de reacties hiervoor Doe dit afbouwen nu in overleg met mijn huisarts mbv 10 mgr amitriptyline in combinatie met afbouwen 12,5 mgr tablet desnoods met een vijltje .Amitriptyline zal ik daarna afbouwen

Reageren
    Maartje

Zelf ook ervaring met het stoppen van quetiapine. 25mg.
    Derde keer nu dat ik stop cold Turkey dus meteen naar 0.
    Het was de eerste 3 dagen pittig daarna was ik overdag veel moe
    En duizelig nu al twee weken lang maar ik slaap goed dus ik houd nog even vol ondanks de bijwerkingen.

Ik heb zo’n gevoel dat het nu wel gaat lukken wat mij helpt is stoppen in vakanties dus geen of weinig verplichtingen overdag.

Reageren
    Ron

vervolg : Ik heb de Quetiapine 12,5 mgr welke ik al 11 jaar als slaaptablet heb gebruikt in 9 dagen afgebouwd waarbij ik de laatste kwart tablet met een nagelvijltje heb verminderd .
    ik had veel klachten van vele opeenvolgende nachten zonder slaap , duizeligheid misselijkheid. Slaaptekort nu nog steeds . Het slapen is nu beter ca . 3 uur per nacht, wat nog te weinig is . Ik wil over ongeveer 1 week de Amitryptiline in overleg met de huisarts dan ook gaan afbouwen om te kijken hoe het dan gaat zonder chemische hulpmiddelen , ook aangezien dit middel verslavend kan zijn. Dus ik ben ieder geval van de quetiapine af ..

ik vind het persoonlijk verkeerd dat dit middel door artsen werd voorgeschreven als “onschuldig” slaapmiddel.

Reageren
    Jacqueline

Het is alsof ik hier mijn eigen woorden lees.. maar dan het hartfibrilleren dat krijg je vooral bij lage doseringen dat je van 50 mg verlende afgifte over moet stappen naar snelle afgiften…wie heeft daar geen moeite mee? Ik heb 4 keer afbouw ingezet met hele nare klachten dus.. toch is mijn wens dat ik in mijn leven nog mag meemaken er van af te komen.. ik wil ondersteuning van kruiden en supplementen en mijn ADD accepteren en omarmen. Ik hoop dat ik zo ver mag komen.

Reageren
    Ron

Afbouwen met Amitryptiline ging niet omdat het middel te zwaar was . Ik had dus geen ondersteuning meer bij het afbouwen van quetiapine van dit andere Aintipsychoticum. Sinds de laatste tablet quetiapine op 21 dec vorig jaar genomen . nog steeds weinig kunnen slapen vaak van 41/2 uur tot afgelpen nacht 1 1/2 uur , ga toch stug door aangezien ik dit middel al heel lang 15 jaar als slaapmiddel heb geslikt dus het is logisch dat het zijn tijd nodig heeft.. Regelmatig gebruik ik slaap/ ontspanningsmeditatie op Youtube welke me in ieder geval in slaap doen komen.

Reageren
    Lisanne

Hi Kim,

Mag ik vragen hoe jouw afbouwschema van 25mg quetiapine was? In hoeveel weken / maanden heb je dit afgebouwd?

En mocht iemand anders nog een goed afbouwschema weten? Dan hoor ik het graag. Ik slik nu 25mg quetiapine (voor slaapangst) sinds 8 weken, maar wil er graag mee stoppen. Wel zonder hopelijke nare ontwenningsverschijnselen. Dus als iemand tips heeft?

Ik wilde sowieso al via de huisarts als eerste de 12,5mg tabletten vragen; die schijn je wel te kunnen afbouwen dmv breken of vijlen, begreep ik? Maar ik zoek dus vooral een schema in mg of -% wat ik aan kan houden en waar jullie misschien goede ervaringen mee hebben?

Ik hoor het graag!

Groetjes Lisanne

Reageren
Reageer op: Hoe kom ik van quetiapine 25mg af?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.