medicatie afbouw

Hallo, ik ben op dit moment aan het afbouwen van de lorazepam.
    Ik nam elke avond 3.5 MG voor het slapen gaan, nu heb ik een week 3MG genomen, inmiddels naar 2,5MG in week 2.
    Op de 4e dag van week 2 slaap ik niet meer.
    Nu vallen de ontwenningsverschijnselen mee op dit moment, dus ik wil graag doorzetten met afbouwen.
    Alleen breekt het niet slapen me op, hele dag moe/slaperig maar gewoon niet kunnen slapen.
    Nu is er geen mogelijkheid om in contact te komen met mijn psychiater vandaag, kan iemand mij vertellen of ik veilig 25MG Seroquel kan nemen met 2,5MG lorazepam (met een evt tussenpose van een uur)
    Een vriend van mij krijgt het voorgeschreven als slaapmiddel, maar wou het niet zonder advies nemen.

Mvg.

Peter.

Reageer

als Seroquel niet aan jou wordt voorgeschreven, moet je dit zeker niet doen. Ivm slaapproblemen heb ik een tijdje 12.5 gekregen, maar was voor mij een ongeschikt middel waar ik veel klachten van kreeg.

Ik zou doorzetten, het wordt vanzelf beter. Je lichaam moet eraan wennen dat je mindert. Als het echt echt niet meer gaat, neem 's nachts een kwartje extra van 1 mg. Maar beter geen middelen door elkaar.

Reageer

Ik zou dat niet zomaar doen. Eerst met de behandelend arts overleggen

Reageer

Dat is het probleem dus, ik wil het afbouwen niet stoppen, dus niet weer verhogen, daarbij is Seroquel minder verslavend dan lorazepam..

Ik wou eigenlijk alleen weten of een combinatie van de medicijnen mogelijk is, mijn psychiater heeft het er wel eens over gehad, dat ik dat zou kunnen gebruiken tijdens het afbouwen, alleen is het nog nooit voorgeschreven.

Ik denk dat ik de gok maar neem, na 6 dagen niet slapen nu kapot.

Reageer

Waarom vraag je het als je het toch doet?

Niet zeuren als je overdag een kater hebt.

Reageer

Ik had de hoop dat er deskundige mensen aanwezig zouden zijn.

Wel eens 6 dagen niet geslapen? zon erge kater heb je denk ik nog nooit gehad.

Had de vraag misschien wat anders kunnen formuleren, of er een slechte wisselwerking met de medicijnen bekend zijn, maar iets zegt me dat je me daar ook geen antwoord op kunt geven.

Reageer

Je bent hier niet bij een arts,medicatie gebruik is toch beter met een behandelend arts te bespreken......

Reageer

Seroquel is een middel dat vele zeer vervelende bijwerkingen kent. En je hebt al problemen omdat je de lorazepam te snel afbouwt.
    Het is ook zeer vreemd dat een arts dit als slaapmiddel voorschrijft. Je vriend heeft waarschijnlijk een andere aandoening waardoor de slaapproblemen ontstaan. En dan is de medicatie meer voor dat onderliggend probleem. Er kunnen in ieder geval risico's aan verbonden zijn door de middelen te combineren.
    Je behandelend arts kent jouw dossier en weet waarom de lorazepam is voorschreven en met welk beoogde werking. Iemand anders kan daar niets over zeggen.

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Beter 1 middel rustig afbouwen dan zonder arts een ander middel toevoegen.

6 dagen 0 uren slapen, is sowieso onzin. Je kunt dan niet meer functioneren en ook een gedachte vormen en opschrijven is vrijwel onmogelijk.

Seroquel wordt off label weleens als slaapmiddel gegeven. Maar niet tezamen met zoveel Lorazepam! Bovendien is 25 mg al best wat.

Deskundigen vind je morgen misschien, als je wel een arts raadpleegt.

Reageer

Seroquel word in een hogere dosis gebruikt als antipsychoticum, en in lagere dosis als slaapmiddel, dat is zeker niet zeldzaam, Lorazepam word ook vaak als slaapmiddel voorgeschreven..
    Dus zo vreemd is het allemaal niet.

En 2.5mg Lorazepam is niet een hoge dosis.. dat is precies de hoeveelheid die ze voorschrijven als slaapmiddel.
    Als angstremmer vaak 3x 0.5mg of 3x 1mg per dag.

Zal morgen mijn arts informeren, en laat hier wel weten wat ze erop gezegd heeft.

Reageer

Ik ben met succes gestopt met de lorazepam.
    Ik zat op 4, soms 5 mg per dag.
    Deed er elke week ongeveer 0.5 mg af, soms een beetje meer als ik weinig verschil merkte.
    Merkte dat ik iets meer onrustig werd maar gebruikte die tijd toen ook 10mg olanzapine voor het slapen dus dat ging nog wel redelijk.

En hoe lang je ook wakker bent, je breekt vanzelf en dan slaap je echt wel

Reageer

2.5 is een hoge dosis voor slapen. Het is 1 mg pd bij een ernstige, slaapstoornis - om de situatie te doorbreken. De bijwerkingen van Lorazepam zijn oa forse geheugenklachten, depersonalisatie en depressie. Daarnaast treedt er toch gewenning op.

Een angststoornis 'behandel' je volgens de richtlijnen zeker niet met Lorazepam, alleen in de acute fase. Angststoornissen behandel je met CGt en evt. (als dat onvoldoende helpt) daar een SSRI bij. Lorazepam dempt alleen maar, en geneest niets.

Bij ernstige psychiatrische aandoeningen wordt wel meer Lorazepam voorgeschreven. Dit Om iemands (erge) onrust en ontregeling te dempen, bv bij heftig trauma, psychose, delier, dementie, enz.

Wil overigens niet zeggen dat je geen huisartsen of psychiaters hebt die het (vrij makkelijk) blijven voorschrijven. Maar volgens de richtlijnen is het dan niet.

Reageer

Ik zou vooral kijken naar manieren om het afkicken te ondersteunen. Medicijnen halen een kunstmatig trucje uit met je lichaam en beroven je lichaam van vitaminen en mineralen. Benzo's remmen ook nog de aanmaak van melatonine. De basis is dus volwaardige voeding. Daarnaast misschien wat voedingssupplementen. Een orthomoleculair therapeut of natuurgenezer kan je verder adviseren. Je moet wel weten wat je doet. Er zijn wel supplementen die kunnen helpen de aanmaak van gaba en melatonine te verbeteren maar niet alles kan samen met medicatie. Infrarood zoals van zonlicht, haardvuur en ouderwetse gloeilampen helpen ook de aanmaak van melatonine.

Reageer
Reageer op: medicatie afbouw
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief