Zoeken Vraag het forum

medicatie afbouw

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Catharina

Ik heb 17 jaar lorezapam geslikt. Omdat ik niet meer sliep, kreeg er toen 2 tabletten van 1 mg. voorgeschreven. Al snel ben ik zelf van 2 naar 1 gegaan. De laatste maand van 1 naar 1/2 tablet. Nu het merk aurobindo niet meer verkrijgbaar is en ik nu prolepha voorgeschreven heb gekregen, vind ik het tijd om te stoppen.
    Heb nu 1 1/2 week best wel redelijk geslapen op 1/4, een piepklein stukje, maar voel me overdag wel erg beroerd. Is dat nog wel normaal?

Ine

Ik gebruik sinds 1.5 jaar lorazepam, hoogste dosering was 4,5 mg omdat ik in een crisis dreigde te belanden. Gebruik ook 150 mg sertraline ivm angsten en depressie. Heb de lorazepam geleidelijk aan af kunnen bouwen naar 1,75mg. Nu 12 dagen geleden 0,25 mg afgebouwd, voel me verschrikkelijk, lichamelijk en psychisch. Is het mogelijk dat dit onttrekkingsverschijnselen zijn, dacht dat dit na 10 dagen wel minder zou worden.ben echt ten einde raad wat ik moet doen. Het heeft natuurlijk geen zin om deze weer op te hogen, dan blijft het probleem.
    Hopelijk kan iemand me hier in raad geven!!!

Reageren
Reageer op: medicatie afbouw
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.