- Barrie3 augustus 2016 om 11:34
Hoi allen,
Hier ben ik weer met een vraag over medicatie, waar mijn psychiater niet 1,2,3
een hand op kan leggen. Wellicht is een van jullie ervaringsdeskundige en kan me hiermee helpen.Ik “moest” een aantal maanden terug flink gaan inzetten op medicatie en ben op dat moment voor depressie / sociale angst / overmatig piekergedrag / slapeloosheid de volgende medicamenten gaan slikken:
-10 mg abilify (antipsychoticum)
-Wellbutrin 300 MG (antidepressivum)
-Concerta / ritalin (opgehoogd van 36 naar 54 mg)Na een tiental weken begon ik veel rustiger te worden. Niet eens afgevlakt zoals ik dat wel had bij diverse antipsychotica (zyprexa, seroquel, risperidon) en diverse antidepressie (fluoxetine, sertraline) maar gewoon kalmer, minder druk in het hoofd etc. Nu wil ik een van de bovenste 2 medicijnen af gaan bouwen. Welke zou dan het meest voor de hand liggen? De abilify of wellbutrin?
Voor het slapen ben ik sinds gister gestart met 20mg amitriptyline, voorgeschreven door een neuroloog. Dit is een antidepressiva maar heeft nauwelijks antidepressieve werking op deze dosering. Het verbeterd enkel het in/doorslapen. En het lijkt te werken. Nu hoop ik niet dat dit middel me wel af gaat vlakken.
Wie kan mij helpen met betrekking tot de vraag of ik nu het best de wellbutrin of juist de abilify af zou bouwen en nog steeds deze kalmte weet te behouden?
Alvast bedankt
Vriendelijke groet,
Barrie
1 reactieReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2016 om 11:46Dat is een moeilijke vraag. Dat komt vooral omdat het zeer individueel is.
Reageren
Het meest voor de hand liggend zou afbouw van het antipsychoticum zijn. Maar over het effect is helaas op voorhand niets te zeggen.