Bijwerkingen afbouwen quietiapine

  • #1

    Hoi allemaal,

    Ik heb een vraag over het afbouwen van quietiapine. Mijn psychiater en ik hebben besproken om per kwart tablet af te bouwen op een tempo dat ik fijn vind.

    Vorig jaar mei zat ik op 3 tabletten. Nu nog op een half. Een paar maanden geleden zat ik op anderhalf, maar ik hoorde mijn puppy niet snachts/smorgens dus is het de afgelopen tijd wel sneller gegaan. Er zat minder tijd tussen het afbouwen, maar ik heb het elke keer bij een kwart tablet gehouden.

    Ik heb nu sinds bijna 2 weken een halve tablet. En sinds 2 dagen daarna ben ik enorm misselijk elke dag. Ik had ook even keelpijn en verkoudheid, dus ik dacht eerst dat ik ziek was. Maar die klachten zijn verdwenen en nu is er misselijkheid en wisselende ontlasting over. Vermoeid ben ik ook, maar die bijwerking kende ik al, ook niet zo gek omdat quietiapine op slaap werkt. De andere 2 zijn nieuw.

    Mijn psychiater zegt dat ze nog nooit van deze bijwerkingen gezien heeft bij het afbouwen met quietiapine. Zelfs niet toen iemand op 100mg gewoon stopte. Zij verwacht dat ik last heb van een virusje. Alleen zo voel ik me totaal niet.

    Op meerdere sites heb ik de bijwerkingen wel zien staan, bij 'plotseling stoppen' of bij het opbouwen van medicatie. Vooral die misselijkheid is erg vervelend. Ik moet veel moeite doen om mijn maaltijden naar binnen te krijgen en binnen te houden.

    Ik twijfel nu ook of ik door kan gaan met afbouwen of niet. Ik wil toch wel erg graag van de quietiapine af.

    Herkent iemand zich in deze bijwerkingen? Hoe ben jij er mee omgegaan?

    Herkent een dokter deze bijwerkingen?

    Alvast bedankt voor het meedenken,

    Groetjes Mandy

    Reactie
Reageer op: Bijwerkingen afbouwen quietiapine
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief