Lorazepam afbouwen?

"/> Lorazepam afbouwen? - Medische Forum - Dokter.nl

Lorazepam afbouwen?

Hallo, ik wilde graag eerder naar de huisarts, maar kan pas over vijf dagen terecht.
    Neem nu ruim drie weken Lorazepam, bijna dagelijks.
    Wil er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf of misschien omzetten, maar dit wil ik graag z.s.m. bespreken met mijn huisarts.. en nu gaan er nog eens vijf dagen overheen.. raak wel aardig in de stress, en weet eigenlijk niet wat ik met m'n huidige dosis van 1mg per dag moet doen... iemand tips?

Reageer

Medicatie gebruik is in principe iets om met je huisarts te bespreken.

En die 5 dagen zullen echt geen probleem zijn om het nog te gebruiken hoor. 1 mg is een dusdanig kleine dosis dat je je af zou kunnen vragen of dat überhaupt werking heeft.

Reageer

Het werkt eerder tegen me nu, gewenning?
    Ben een beetje bang voor de ontwenning als ik niet meer zou nemen.. zit nu al in een milde hyperventilatie wat door blijft zeuren... vervelend spul die pammetjes..

Reageer

1mg is een dusdanig lage dosis dat gewenning betekent dat het niks meer doet.
    Gewenning in de zin van onttrekkingsverschijnselen zou ik me niet voor kunnen stellen.
    Stress over de pammetjes kan echter wel voor hyperventilatie zorgen.
    Je kunt dan beter de hyperventilatie rechtstreeks aanpakken door naar een fysiotherapeut te gaan om je ademhaling te leren controleren.

Reageer

En dan lees ik ook dat de ontwenningsverschijnselen na 24 uur tot 3 dagen beginnen! En weken kunnen aanhouden??!!

Reageer

Met zo'n lage dosis denk ik eerlijk gezegd dat de onwennigs verschijnselen in je hoofd/tussen je oren zitten. En dan kan het idd heel lang aanhouden.

Nogmaals: 1 mg doet nauwelijks iets, dus daar zul je echt geen onwennigs verschijnselen van hebben.

Reageer

Bedankt! Weet dat ik het aankan (ergens)
    Mocht het echt niet meer gaan, neem ik toch maar'... Liever niet meer, nogmaals bedankt

Reageer

38 uur volgehouden, geen gewenning?? Absoluut wel!
    Blijf het nog even nemen, en daarna rustig afbouwen..
    Werd in éne helemaal angstig/hyperventilatie, en verkrampte aardig.. nog even een tijdje aangevoeld, en toch maar genomen..
    Dat zeg ik, verslavingsgevoelig.

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG
Reageer op: Lorazepam afbouwen?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif