Zoeken Vraag het forum

Onderhoud medicatie depressie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Falco

Hallo iedereen,

Ik heb sinds mijn 20e en nu 38 al 7 keer Een zware depressie gehad. De laatste keer duurde bijna 2 jaar. veel medicatie, opname en weer veel therapie later ben ik nu bijna hersteld.

nu ben ik bijna medicatie vrij, ik zit nog op 5mg paroxetine. Aankomende maand zal ik dit verder afbouwen.

ik ben hier mee gestopt door de bijwerkingen.
    geen libido meer, afkeer van sex. Kon amper klaar komen, niet meer kunnen afvallen, droge ogen, verwijderde pupillen, piep in oor en oorzuizen, afgevlakt gevoel en geen passie meer kunnen voelen. Als een man geen libido meer heeft dan is zijn mannelijkheid weg.

godzijdank zijn deze bijwerkingen bijna helemaal verdwenen. Had echt de angst dat ze blijven zouden kunnen zijn. Als je googled dan kom je wel enge dingen tegen.

nu ben ik op zoek naar een medicatie als Onderhoud om te voorkomen dat ik weer zo ver weg zak in een depressie.

Ik zou een angststoornis hebben. Dit ervaar ik als een mis diagnose maar goed ik ben een geval apart. Depressieve stoornis heb ik zeker.

ik heb in de afgelopen 18 jaar al zo veel therapie gehad en de laatste psycholoog zei: je bent stront eigenwijs ik kan niks meer voor je doen. Haha.

ik heb 2 jonge kinderen en een geweldige vrouw ( die toevallig gz psycholoog is ) daarom wil ik er nu alles aan doen om te voorkomen dat ik weer in een depressie val.

is er iemand die zich herkent in mij verhaal en heeft een goed advies over medicatie?

Natuurlijk ga ik dit bespreken met mijn psychiater. Ik zoek ervaring deskundige die hun verhaal willen delen

4 reacties
    Reageren
    Catootje

Geen medicijnen maar je gezondheid ondersteunen, waardoor je lichaam zelf allerlei fijne stofjes gaat aanmaken. Begint met voedingspatroon. Verder voedingssupplementen. Kunnen ook onderliggende problemen zijn, zoals leverwerking, ongezonde darmen en schildklierproblemen. Een orthomoleculair therapeut kan verder kijken met je. Op alternatief gebied ook testmethoden die kunnen uitwijzen wat jouw lichaam nodig heeft aan middelen. Voedingssupplementen maar bijvoorbeeld ook celzouten of spagyrische middelen.
    antidepressiva halen een kunstmatig trucje uit met je lichaam. Doordat ze knoeien met het serotonine, wordt ook minder melatonine aangemaakt. Verder werken ze ontregelend op je schildklierhormonen. Ook zorgen ze, net als vrijwel alle medicijnen, voor verlies van vitaminen, mineralen en andere stoffen. Verder is therapie vaak veel praten. Zijn ook methoden die meer werken op energetisch niveau. Denk aan de body code en nei. Zij er nog meer.

Reageren
    Catootje

Uitkijken met de snelle suikers kan in elk geval wel schelen in allerlei klachten. Door insulineresistentie raken je hormonen uit balans en neem je voedingsstoffen slechter op.

Reageren
    Alias

Bij zo’n hoge kans op terugval in een depressie die al vaker opname noodzakelijk heeft gemaakt, zou je eigenlijk al voorafgaand aan afbouwen moeten nadenken over een vervangend middel.

Ik heb geen tips overigens, dat lijkt me voor een psychiater. Er zijn mensen die niet zonder AD kunnen, en je zou kunnen zeggen dat die kans bij jou waarschijnlijk is.

Reageren
    Falco

Catootje, bedankt voor je info. Ik ga mij hier zeker in verdiepen. Ik ben altijd wel een beetje een sportman en vooral voeding is iets waar ik veel mee bezig ben. Het begin is er dus.

@alias, ik heb niet bij elke depressie medicatie genomen, vaak kwam ik er snel weer uit en leefde ik weer een paar jaar zonder problemen.

Alleen deze keer was het iets extremer dus nu wel weer aan de medicatie. Er is uitvoering besproken wat we ging doen met de medicatie, ik heb zelf de beslissing gemaakt om volledig te stoppen met de antidepressiva, ik voel me
    Nu zo veel beter nu ik amper medicatie gebruik. En vooral de paroxetine is geen medicatie voor langdurig gebruik.

Ik wil niet weer een terugval, voor mezelf
    Niet en vooral
    Niet voor mijn gezin dus ik bekijk toch weer voorzichtig de medicatie kan op. Ik zal
    Het weer bespreken met mijn psychiater

Reageren
Reageer op: Onderhoud medicatie depressie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.