Zoeken Vraag het forum

Buikklachten door ibuprofen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag,

Ik ben 2 weken geleden gediagnosticeerd met pericarditis. Hiervoor slikte ik 2 weken lang 1800mg ibuprofen, 2x per dag colchicine en pantaprazol.
    Sinds een paar dagen ondervind ik ontzettende buikklachten als brandend maagzuur en pijn in darmen. Soms zo erg dat ik niks anders kan dan op de bank liggen.

Ik weet dat het een bijwerking is van ibuprofen en colchicine, maar kan het niet schadelijk zijn als ik hier zoveel last van heb?
    Er zit geen bloed bij ontlasting.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Er zou schade aan het maagslijmvlies kunnen ontstaan

Reageren
Reageer op: Buikklachten door ibuprofen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.