Zoeken Vraag het forum

Maagpijn door ibuprofen!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Donderdag zijn er aan mijn rechterkant drie vestandskiezen verwijderd (ik had een 49, oftewel dubbele verstandskies onder m’n tandvlees). Het was voor mij best wel een heftige ingreep. Ik heb een pakje met Ibuprofen meegekregen en er is mii verteld dat ik 3x per dag om de 6 uur een ibuprofen van 600 mag slikken. Omdat ik geen ervaring heb hiermee, heb ik maar gewoon gedaan wat mij verteld is.

Vandaag in de namiddag (van zaterdag) kreeg ik ineens heel erg veel maagpijn. Het was zelfs zo erg dat ik niet op kon staan. Gelukkig had mijn moeder maagzuurremmers, dus die heb ik meteen zonder twijfel ingenomen. De pijn ebde weg maar nadat ik 2 uur later even een koekje had gegeten, begon de pijn weer.

Ik heb me voorgenomen dat ik geen Ibuprofen meer ga slikken (ook niet na de volgende ingreep over een maand). Maar wat kan ik verder doen tegen deze maangpijn? En is deze maagpijn blijvend?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ibuprofen is idd een vervelend middel dat maagproblemen kan veroorzaken. als de klachten aanhouden is het verstandig om de huisarts/huisartsenpost te raadplegen.

Reageren
    Anoniem

Ibuprofen, Naproxen ed. zijn zgn. NSAID’s. Dat zijn pijnstillers met hele vervelende bijwerkingen, ik kan er zelf ook slecht tegen.
    Bij mij heeft paracetemol helemaal geen merkbare werking, maar gek genoeg werkt Saridon wel enorm goed. Saridon kun je gewoon bij de drogist kopen en je mag het gewoon slikken nadat tanden getrokken zijn (Aspirine bijvoorbeeld niet). Niet meer dan 3 keer per dag 2 Saridon’s slikken.

Reageren
Reageer op: Maagpijn door ibuprofen!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.