Zoeken Vraag het forum

oxazepam ontwenningsverschijnselen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Ligt eraan hoe lang je ze gebruikt hebt

Christol

Ik gebruik het wel al 3 maanden regelmatig. Maar nooit een week achter elkaar aaneengesloten. Dan altijd wel met 1 of 2 dagen niet gebruik van oxazepam.

Reageren
    John (moderator)

Dan is het nog maar de vraag of het ontwenningsverschijnselen zijn. Wat de reden waarom je ze gebruikte?

Reageren
    Christol

Ik gebruik ze vanwege slaapproblemen en omdat ik bijna niet slaap is mijn zenuwstelsel nogal overbelast. Dus om te kalmeren

Reageren
    John (moderator)

Dan denk dat je toch eerder klachten hebt van hetgeen waarvoor je ze nam. De slapeloosheid komt terug als de oorzaak niet wordt aangepakt

Reageren
    Lucas

Ik heb een soortgelijke duur van oxazepam (3 maanden nu) en zeker niet dagelijks, soms ook bijna een week er tussen, en in de regel; een halve tot een enkele keer anderhalve tablet.. In mijn geval ook vanwege een stressvolle periode van ook veel emotie, en helaas ook met terugvallen in alcohol (niet dagelijks) wel problematisch te noemen.
    Nu slaap ik ook slechter, maaar zal er even doorheen moeten, angst en hyperventilatieklachten liggen nu wel op de loer.. Hoe minder slaap, hoe meer aan’ je staat idd, en das best een “overlevingsstand”

Reageren
    Kim

Hoi hoi,

Ik heb nu 2 maanden lang oxazepam 20 mg per dag geslikt en ik mag per direct stoppen. Afgelopen dinsdag had ik in de ochtend de laatste pil genomen en dus dinsdagsvond en woensdagochtend en middag niks. Woensdag middag krijg ik een erg drukkend gevoel op mijn borst ( alsof ik had gerend) zag ik letterlijk bubbeltjes/sterretjes en werd ik duizelig. Verder sinds woensdagochtend erg misselijk. Dit lijkt mij wel wat snel maar is dit mogelijk binnen 1 dag? Of zijn de klachten aan bv. Stress te wijten?

Groetjes

Kim

Reageren
    Kim

Oh aanvullend: ik slikte de pillen voor angst voor ziekte. Kon niet meer normaal functioneren. Heb nu de een vroege maar redelijk betrouwbare uitslag en voel wel veel meer rust.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat het klachten zijn die vanuit je angststoornis komen omdat je plotseling bent gestopt met de benzo’s. En het lijkt erop dat je ook aan het hyperventileren bent/was

Reageren
    Kim

Dankjewel John! Ik zeg steeds dat ik niet hyperventileer maar vind t lastig deze vast te stellen. Voel vaak idd alsof ik heel hard heb gesport ( benauwd gevoel vanuit longen) en druk op de borst iets dichter tegen maag aan en dan de duizeligheid. Klinkt dit iets meer als hyperventilatie? Gecombineerd dan met de misselijkheid.

Groetjes en bedankt alvast

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn klachten die passen bij hyperventileren

Reageren
    Dolle

Ik weet niet als deze nog bestaat maar wat kan je beste doen tegen onwening verschijnselen van oxemsepam

Reageren
    John (moderator)

Zorg voor gezonde voeding, drink voldoende water ( 2 liter per dag) en ga wat sporten.

Reageren
    Grieteke

Hallo, ik ben aan het afbouwen van 3 x 5 mg Oxazepam (gedurende 3 maanden gebruikt wegens angst- en paniek bij een burn-out) naar 0. Ik bouw het per week af met 2 1/2 mg. Zit momenteel nog op 2 x 2 1/2 mg per dag dus ben er bijna. Mentaal ben ik al afgekickt, kan niet wachten tot ik van deze pillen af ben. Heb steeds wel flinke druk op mn oren gehad als klacht maar heb het idee dat dit toeneemt. Heb er momenteel erg veel last en hinder van. Kan dit een ontrekkingsverschijnsel zijn? Ga ik te snel? Of zou het een spanningsklacht kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Het kunnen ontwenningsverschijnselen zijn. En die kun je helaas niet voorkomen. Maar spanningsklachten kan natuurlijk ook. Je zou namelijk terug kunnen vallen in de klachten waartegen je ze bent gaan gebruiken.

Reageren
Reageer op: oxazepam ontwenningsverschijnselen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.