Zoeken Vraag het forum

Oxazepam afbouwen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • L

Hallo,

Sinds 7 maanden slik ik in de avond oxazepam voor rust en een goede nachtrust. Ik heb sinds mei ‘17 last van een burn-out, angst en paniekaanvallen. Ik naam eerst altijd 2 tab van 10 Mg. Het gaat de laatste tijd beter met me. Daarom wil ik graag afbouwen. Sinds 2 weken zit ik op 1,5 tab. Die stap ging prima. Gisteren na een week op 1 tab overgestapt. Nu heb ik die nacht voor het eerst sinds tijden ineens een slapeloze nacht. Kan dat door de ontwenning? Heeft iemand ervaring hiermee? Duurt dat lang?

Hartelijke groet,L

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om te zeggen of het door de oxazepam komt. Dat zal de komende nachten moeten blijken.

Reageren
    Catootje

Benzodiazepinen zorgen voor een verlaging van het melatonine. Wat kan schelen bij het afbouwen om te zorgen voor volwaardige voeding met weinig snelle suikers. En zorgen voor wat extra stofjes als magnesium en vitamine B. Ook bij angsten en dergelijke spelen je voeding en tekorten aan voedingsstoffen een grote rol. Verder kunnen stoffen als histamine en tyramine ook zorgen voor een stressreactie in je lichaam.

Reageren
Reageer op: Oxazepam afbouwen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.