- L26 december 2017 om 17:40
Hallo,
Sinds 7 maanden slik ik in de avond oxazepam voor rust en een goede nachtrust. Ik heb sinds mei ‘17 last van een burn-out, angst en paniekaanvallen. Ik naam eerst altijd 2 tab van 10 Mg. Het gaat de laatste tijd beter met me. Daarom wil ik graag afbouwen. Sinds 2 weken zit ik op 1,5 tab. Die stap ging prima. Gisteren na een week op 1 tab overgestapt. Nu heb ik die nacht voor het eerst sinds tijden ineens een slapeloze nacht. Kan dat door de ontwenning? Heeft iemand ervaring hiermee? Duurt dat lang?
Hartelijke groet,L
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 december 2017 om 19:23Moeilijk om te zeggen of het door de oxazepam komt. Dat zal de komende nachten moeten blijken.
ReagerenCatootje28 december 2017 om 01:05Benzodiazepinen zorgen voor een verlaging van het melatonine. Wat kan schelen bij het afbouwen om te zorgen voor volwaardige voeding met weinig snelle suikers. En zorgen voor wat extra stofjes als magnesium en vitamine B. Ook bij angsten en dergelijke spelen je voeding en tekorten aan voedingsstoffen een grote rol. Verder kunnen stoffen als histamine en tyramine ook zorgen voor een stressreactie in je lichaam.
Reageren