Methylfedinaat en erectieproblemen

  • #1

    Hoi, ik ben 28 jaar, en heb ADHD.
    Vroeger gebruikte ik eerst Ritalin (Werkte niet goed), en daarna concerta.
    Ik ben toen gestopt met de medicatie.
    Na een aantal jaar (3 maand geleden) toch weer via huisarts en een co-instelling van Dimence aan de medicatie gegaan (methylfedinaat ret hc sandoz 36mg (ochtend) en 18 mg (middag).
    Dit is opbouwend gebeurd. Door de medicatie functioneer ik veel beter op werk, sociaal en met studie.
    Ook ben ik minder chaotisch en voel ik me ook een stuk rustiger, ook in relatie gaat het een stuk soepeler, waren geen problemen maar ik was zeer onrustig in huis.
    Ik heb het dus zeker nodig.
    Sinds ik dit gebruik heb ik alleen relatief vaak erectieproblemen.
    Het is niet dat dit constant is, maar vaak zak.
    Het gaat dan vooral om: Moeilijk erectie krijgen, moeite erectie vast te houden.
    Wat kan hier tegen gedaan worden en wat is een alternatief zonodig voor het medicijn dat ik nu gebruik?
    Ik ga het hier zeker over hebben met de psycholoog vanuit de co-instelling van Dimence, Maar ik zou graag meer advies willen voordat ik dit ter sprake breng aangezien dit niet het fijnste onderwerp is om te bespreken aangezien ik daar ook mijn volledige training voor beter omgaan met ADHD volg.
    Ook is de vraag, is er blijvende schade hierdoor ?
    Alvast bedankt.

    Reageer
    #2

    Het is een bekende bijwerking van het middel. Doorgaans niet blijvend en veroorzaakt ook geen onherstelbare schade. Het zou te maken kunnen hebben met de opbouw van het middel. Als je enige tijd op de vaste dosering zit kan dat ook weer over gaan.

    Reageer
Reageer op: Methylfedinaat en erectieproblemen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief