Zoeken Vraag het forum

ADHD medicatie en ervaringen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Iloon jou style icoon

Hoi hoi sinds kort is adhd bij mij geconstateerd. Vroeger al vermoeden toen slikte ik ritalin. Sinds paar dagen slik ik nu dus methylfinidaat ik merk aan mijzelf het overdenken is gelukkig voorbij en maak ik mij niet zoveel druk, heb vooral veel focus nu en ga rustig en geduldig mijn taakjes doen, voorheen als mij iets niet lukte werd ik agressief. Het is nu zo dat ik mijn lust en plezier kwijt ben vooral einde van de dag. Ik heb overlegd met mijn arts dat als methylfinidaat niet goed bevalt dat ik dexamfetamine kon proberen. Zijn er meer mensen met deze klachten?

1 reactie
    Reageren
    Rick

Hoi,

Ik gebruik nu een aantal jaar dexamfetamine (met pauzes), en ervaar ongeveer het zelfde als wat jij zegt. Als ik het in de ochtend of overdag neem tijdens mijn werk helpt het zeker met deze taken. Maar zodra ik thuis kom na een lange dag werken zit ik zonder energie en kom ik niet meer toe aan de huishoudelijke taken. Ook het gevoel van geen lust of plezier voelt bekend, ik voel me dan redelijk leeg. Nu moet ik wel zeggen dat ik momenteel niet echt veel beweeg of sport (juist omdat ik dus na werk geen fut meer heb), en ik denk dat dit ook een grote factor speelt.

Ik weet dus niet of overstappen op Dex om deze redenen echt gaat helpen, zodra het einde van de dag nadert en de medicatie uitwerkt komt bij mij althans het gevoel van niks willen/ kunnen doen en leegte weer opzetten. Misschien is langwerkende methylfenidaat/ Dex het proberen waard? Heb deze zelf nooit uitgebreid getest, want wil zelf niet de hele dag ‘onder invloed zijn’, maar wie weet is dit een uitkomst?

Reageren
Reageer op: ADHD medicatie en ervaringen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.