Zoeken Vraag het forum

AD(H)D medicatie start volwassen leeftijd/methylfenidaat werkt nog niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Madelief45

Hallo, Ik heb geen idee of dit een actief forum is, maar ik probeer het maar.
    Een tijdje geleden is bij mij (vrouw, 45) ADD/ADHD-I vastgesteld. Hiervoor krijg ik nu vd psychiater methylfenidaat kortwerkend, 10mg per keer, mag 3x per dag. Het effect zou na een half uur merkbaar moeten zijn. Helaas, tot nu toe merk ik helemaal niets.
    Vraag neergelegd bij de psychiater over evt wat meer proberen om erachter te komen of het überhaupt werk. (Ik begrijpt dat je lichaam eerst even moet wennen, voor je mag ophogen) Hij geeft aan dat ik dit eerst 6 weken moet proberen en dat we dan verder kijken. Het voelt voor mij een beetje nutteloos. Ik wil ook niet teveel verwachten van medicijnen, maar waarom 6 weken doorgaan met iets dat toch niet werkt. Iemand hier bekend mee? Bijv met het opbouwen van medicatie? Alvast bedankt.

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

In het algemeen zou je snel effect moeten bemerken op de symptomen van ADHD. Indien geen duidelijk effect is ophogen van de dosering nog te overwegen. Overleg dat met je behandelaar.

Reageren
Reageer op: AD(H)D medicatie start volwassen leeftijd/methylfenidaat werkt nog niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.