Zoeken Vraag het forum

verschil venlafaxine retard mylan 75mg en venlafaxine apotex 75 mg

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Annick

wat is het verschil tussen beiden?

Ik moest vorige week mijn hoeveelheid veranderen van ’s avonds naar ’s morgens en de laatste pil ’s avonds was venlafaxine apotex 75mg, dan dag Erna die Retard om 15u en vanaf nu 8u30

Ik voel me ronduit slecht en wil weten of dit normaal is…

4 reacties
    Reageren
    _87_

Allereerst; als je je erg slecht voelt, na wijziging van medicatie, altijd je behandelend arts bellen!

Het verschil tussen de apotex en retard zijn volgens mij beiden met vertraagde afgifte. Het verschil hiertussen zou niet echt mogen uitmaken.

Maar als ik het goed begrijp heb je een ophoging van je medicatie gehad? Ik denk dan eerder dat het feit dat je je niet geheel lekker voelt aan de ophoging ligt.

Even voor de duidelijkheid; welke hoeveelheid slikte je eerst, en welke hoeveelheid slik je nu?

Overigens, als je je erg slecht voelt eronder, dan altijd contact opnemen met de arts die de medicatie heeft voorgeschreven.

Reageren
    John (moderator)

De werkzame stof in de pillen is gelijk. Het wisselen van tijdstip van innemen kan wel even wat problemen geven

Reageren
    Annick

De hoeveelheid is hetzelfde gebleven maar ander tijdstip. Behandelende arts is met verlof…

Reageren
    _87_

Zodra deze terug is van verlof even contact opnemen als je veel klachten houdt

Reageren
Reageer op: verschil venlafaxine retard mylan 75mg en venlafaxine apotex 75 mg
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.