Zoeken Vraag het forum

Afbouwen venlafaxine

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een vraagje, omdat ik er niks van begrijp, ik heb 1.5 jaar venlafaxine geslikt, het laatste jaar zat ik op 262.5 Mg
    Maar ik vond het niet echt werken, heb met huisarts overlegt om dit af tebouwen.
    Iedere week met 37.5 Mg geminderd.
    Dit ging goed , nergens geen last van gehad, tot nu !!
    Ik heb de laatste 2 weken 37,5 Mg geslikt. En dinsdag 15 december helemaal gestopt.
    Maar gisteren werd ik al heel duizelig, maar schonk daar niet veel aan dacht aan.
    Gisteravonderg duizelig, heb een xanax genomen 0.5 Mg .
    Dit hielp helemaal niet.
    Toch vanacht lekker geslapen, maar vandaag nog steeds heel duizelig , dat ik niet eens de deur uit kan.
    In totaal heb ik er 6 weken over gedaan om af tebouwen, dit lijkt me netjes , huisarts ook.
    Ik slikte de venlafaxine voor angst en paniek aanvallen en depressie’s
    Herkennen jullie dit?..
    Word hier erg nerveus van
    Groet Willemijn

2 reacties
    Reageren
    Ingrid

Hoi Annemiek, dat is in heel korte tijd afbouwen. Ik ben al 3 jaar bezig om van 150 naar 0 te gaan,zit nu al weer maand of 5 op 37,5

Het lastigste schijnt de laatste stap te zijn. Naar 0

Ik had in 150 en 75 mg tabletjes zitten, steeds 1 eruit en dat met tussenpozen van paar maanden.Als t goed voelde haalde ik we weer 1 uit

Er zit altijd een dieptepunt in hoe je je voelt. Ik zit nu al 5 mnd op 37,5 en nu pas begint mijn lichaam reactie te vertonen. Ik voel dezelfde dingen als in de tijd dat ik er ineens mee begon. Spierschokken,duizelig,hartkloppingen en m’n angstige gedachten spelen weer erg op.Ik ga er maar doorheen, het hoort erbij. Voelen is beter dan t onderdrukken ervan.

Reageren
    Catootje

Wat kan meespelen is dat de ontregelingen in je lichaam niet worden opgelost door een medicijn. Zo is je dagelijkse voeding belangrijk en kan je tekorten hebben in je lichaam, waardoor je neurotransmitters ontregeld zijn. Zo zijn stoffen als magnesium en vitamine b e d bijvoorbeeld belangrijk, naast nog tal van andere stoffen. De juiste voedingsstoffen kunnen je ook helpen om je wat rustiger te voelen.

Reageren
Reageer op: Afbouwen venlafaxine
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.