Zoeken Vraag het forum

Afbouwen venlafaxine

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pipa

Hallo ik kom uit BelgiĆ« ,ik hoor hier dat er in Nederland zo van die strips bestaan om venlafaxine/efexor af te bouwen ik stond op 18,75mg ging goed nu 4 dagen niks “de hel”.mijn apotheek zegt Da ze ni lager kunnen doseren .kan ik als Belgische ook aan die strips komen en hoe duur zijn dieĀ  mvg pipa

3 reacties
    Reageren
    _87_

Hoi Pipa. Dat durf ik niet te zeggen. In de tijd dat ik venlafaxine heb afgebouwd, verhoede mijn verzekering de strips niet. Ik heb gekozen om af te gaan bouwen door korrels te tellen. Klinkt een beetje griezelig, maar ’t werkt wel. Mijn advies, ga terug naar 18,75, neem taperingstrips, of bouw af door iedere 2 tot 6,weken 10 korrels uit de capsule te halen. Leer te voelen wanneer je lichaam stabiel is. Ik had daar een methode voor.

Reageren
    _87_

Dus iedere periode 10 korrels meer. Ik denk dat je dan tussen de 2 en 4 maanden bezig bent.

Reageren
    Catootje

Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder magnesium, Q10 en vitamine B. Bij het afbouwen/stoppen kan je dit soort ontregelingen extra voelen. Wat kan schelen is zorgen, voor volwaardige voeding en wat vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren die de aanmaak van neurotransmitters als serotonine en melatonine helpen te bevorderen. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B, C en D en omega 3, in combinatie met tryptofaanrijke voeding.

Er zijn ook natuurlijke, aanvullende middelen die de aanmaak van die neurotransmitters extra bevorderen. zo gebruik ik zelf 5htp. Dit mag niet samen met een antidepressivum. Voor sommigen kan GABA helpen. Verder bevordert carnitine de melatonineaanmaak. Gebruik zelf creatine, dat de gaba-aanmaak verbetert. Een orthomoleculair therapeut zou je kunnen adviseren.

Reageren
Reageer op: Afbouwen venlafaxine
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.