- Felicitas4 juni 2026 om 21:34
Sterkte ook met afbouwen Suus! Ik hoop dat je er baat bij hebt.
Mauriks7 juni 2026 om 15:40Hallo mede lotgenoten ik ben nu 1,5 jaar verder na stoppen Mirt.Stoppen zonder afbouwen geen probleem zei de huisarts.Nu nog altijd nu een zeer slecht jaar van eindeloze spierspanning op de rug een zeer zwak zenustelsel, maag vaak van slag ,en spierspanning rug te pas en te onpas aanwezig.Fitness , spanning , onregelmatigheid
Reageren
allemaal triggers voor de spierspanning ,dit houd dagen aan gevolg door een dag van de eene voet niet voor de ander kunnen zetten en een hele dag van slapen en zitten liggen.Dan vreemde pijntjes in gewrichten niet te verklaren.T is echt wel beter naar 1,5 jaar maar niet meer wat het was.Maar ze zeggen dat het nog kan herstellen.Het ergste is dat een huisarts en neuroloog deze klachten niet erkent herkent, het is een eindeloze zoektocht in erkening die ik gelukkig wel bij een prof.vondHans10 juli 2026 om 21:25na 30 jaar mirtazipini gepakt te hebben nu gestopt
Reageren
eerst 6 weken een kwartje, nu 10 dagen niets meer. bijwerkingen nu volop. krampen in beide benen, vooral snachts en nu 2 dagen jeuk vooral jeuk in gezicht, nek en hoofdhuid. slapen is verminderd, maar wordt wel niet meer zo suf wakker.Paranja11 juli 2026 om 00:04Hallo mitrazapine gebruikers en stoppers
Reageren
26-3 mijn stopdag en 6 april begon de ellende 17 april tot nu spierkrampen op de rug een zeer pijnlijk rugwervel en zovele klachten meer
Eerst van de ontrekking en nu zeggen ze dat mijn lijf fight en flight stand heeft en kleine pijntjes worden groots in gevoel .
Een overactief zenuwstelsel .Stel het gerust zeggen ze , pas je leven aan ,met pillen was ik me zelf niet zijden naasten maar zonder heb ik al bijna 18 maanden geen leven .Soms is het opeens weg ,maar monste geringste staat het lijf weer in standby.Tip bouw goed af en stabiliseer als je klachten krijgt.Voor mij te laat helaas .succesVonneke29 juli 2026 om 16:54Hallo Paranja,
Hoelang slikte je de mirtazapine en hoeveel? Hoe snel/langzaam heb je afgebouwd?
Wat een ellende zeg! Sterkte!
ReagerenParanja29 juli 2026 om 21:43Ik slikte voor 1,5 jaar 15 mg daarvoor 2 jaar ongeveer een ander AD.Niet afgebouwd mocht zo stoppen hh .Nu weet ik beter had nooit gemogen .To late
Reageren
Peter (huisarts)
30 juli 2026 om 11:46Los van anderen die nu willen reageren: gebruik de AI assistent eens met de zoekkvraag “Mirtazepine afbouw”. Dan zie je dat er al veel over geschreven is (76 reacties!)
Reageren