Zoeken Vraag het forum

Mirtazapine stoppen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Felicitas

Sterkte ook met afbouwen Suus! Ik hoop dat je er baat bij hebt.

Mauriks

Hallo mede lotgenoten ik ben nu 1,5 jaar verder na stoppen Mirt.Stoppen zonder afbouwen geen probleem zei de huisarts.Nu nog altijd nu een zeer slecht jaar van eindeloze spierspanning op de rug een zeer zwak zenustelsel, maag vaak van slag ,en spierspanning rug te pas en te onpas aanwezig.Fitness , spanning , onregelmatigheid
    allemaal triggers voor de spierspanning ,dit houd dagen aan gevolg door een dag van de eene voet niet voor de ander kunnen zetten en een hele dag van slapen en zitten liggen.Dan vreemde pijntjes in gewrichten niet te verklaren.T is echt wel beter naar 1,5 jaar maar niet meer wat het was.Maar ze zeggen dat het nog kan herstellen.Het ergste is dat een huisarts en neuroloog deze klachten niet erkent herkent, het is een eindeloze zoektocht in erkening die ik gelukkig wel bij een prof.vond

Reageren
    Hans

na 30 jaar mirtazipini gepakt te hebben nu gestopt
    eerst 6 weken een kwartje, nu 10 dagen niets meer. bijwerkingen nu volop. krampen in beide benen, vooral snachts en nu 2 dagen jeuk vooral jeuk in gezicht, nek en hoofdhuid. slapen is verminderd, maar wordt wel niet meer zo suf wakker.

Reageren
    Paranja

Hallo mitrazapine gebruikers en stoppers
    26-3 mijn stopdag en 6 april begon de ellende 17 april tot nu spierkrampen op de rug een zeer pijnlijk rugwervel en zovele klachten meer
    Eerst van de ontrekking en nu zeggen ze dat mijn lijf fight en flight stand heeft en kleine pijntjes worden groots in gevoel .
    Een overactief zenuwstelsel .Stel het gerust zeggen ze , pas je leven aan ,met pillen was ik me zelf niet zijden naasten maar zonder heb ik al bijna 18 maanden geen leven .Soms is het opeens weg ,maar monste geringste staat het lijf weer in standby.Tip bouw goed af en stabiliseer als je klachten krijgt.Voor mij te laat helaas .succes

Reageren
    Vonneke

Hallo Paranja,

Hoelang slikte je de mirtazapine en hoeveel? Hoe snel/langzaam heb je afgebouwd?

Wat een ellende zeg! Sterkte!

Reageren
    Paranja

Ik slikte voor 1,5 jaar 15 mg daarvoor 2 jaar ongeveer een ander AD.Niet afgebouwd mocht zo stoppen hh .Nu weet ik beter had nooit gemogen .To late

Reageren
    Peter (huisarts)

Los van anderen die nu willen reageren: gebruik de AI assistent eens met de zoekkvraag “Mirtazepine afbouw”. Dan zie je dat er al veel over geschreven is (76 reacties!)

Reageren
Reageer op: Mirtazapine stoppen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.