Home / Medicijnen / vraagje voor tandor
Hoi Riet,
Veel water drinken. Let op dat je in iedergeval 2 liter water drinkt per dag, zo niet nog meer. Dit is belangrijk voor zuiveringsproces (ontgiften). De zon gaat langer schijnen, dus ook daar kun je profijt uithalen. Naar buiten gaan helpt enorm.
Ik heb korte tijd van vier maanden Efexor gebruikt en Oxazepam. Ik werd op een gegeven moment hiervan zo boos, dat je, omdat je even onmachtig bent dat de huisarts je vanalles voorschrijft. Eerst bouwde op eigen krachten Oxazepam af (3 x 10 mg per 24u). Daarna maakte ik zelf een afbouwschema voor de Efexor. Ik gebruikte 75 mg, hiervan haalde ik iedere twee weken 10 korrels af. Ben dus welgeteld langer bezig geweest met afbouwen, dan volledig gebruik op volle dosering. Met steun van Dokter.nl en The Road Back leerde ik hoe te merken dat mijn lichaam stabiel was na een dosisverlaging. Zo paste ik mijn eigen snelheid en tempo aan. Tussentijds nog even liefde van je leven verliezen, maar hoppa gewoon door. Helaas wordt je er wel bikkelhard van.
Hoi 87 ik gebruik 10 mg fluoxetine En 7,5 mg mirtazapine die ben ik nu aan het afbouwen dat ging heel goed merkte er niks van tot ik ongeveer op de helft was in januari toen ging ik opeens wazig zien doodmoe hoofdpijn maar had het niet in de gaten dat het daarvan was omdat het zo goed ging nu ben ik weer wat aan het ophogen i P v 25 schrapjes naar 20 het wazig zien word beter maar is nog niet weg ik weet niet of ik nog meer moet ophogen om sneller resultaat te krijgen volgend week gaan we een weekendje weg met de kinderen en kleinkinderen zijn we 45 jaar getrouwd ik zou me dan zo graag goed willen voelen En dan daarna nog langzamer afbouwen spijtig dat je de liefde van je leven bent verloren sterkte ermee
Hoi tandor ff een vraagje ik ben nu terug gegaan naar 20 schrapjes een week en het gaat wel wat beter maar nog niet zoals het was zou ik nu nog meer kunnen doen b.v 15 eraf halen en dan daar op blijven riet
Ik zou daar toch even mee achten totdat je op de huidige dosis weer stabiel bent.
Hoi tandor bedoel je met stabiel dat het wazig zien nog beter gaat of weg is ?
Wat houd het in als je leververvetting zo aan het licht komt via een echo en dat ik dit nu heb ik drink geen druppel alcohol rook niet maar heb wel een cyste aan de linkerkant buik zitten en nu dus leververvetting ik ben hier niet zo blij mee want het geeft bij mij wel de nodige pijn in de bovenbuik. Kunt u mij aangeven wat nu de beste op losding zou zijn wordt wel serieus door huisarts genomen stuurt mij ook weer door voor bloed prikken en krijg een diëtist die mee gaat kijken met de voeding. Ik mag wel sporten maar gezien het afgelopen jaar heb ik nu al zoveel gehad. Ook de lipase waarde is wat aan de lage kant ik heb eigenlijk alleen maar pijn en erge vermoeidheidsklachten bloeddruk verhoging waar ik ook medicatie voor heb en ben nog net geen diabetes patiënt moet dit wel bij houden van arts.
Nu mijn vraag staat dit alles met elkaar in verbinding en wat moet er nog gebeuren.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!