- Anoniem30 april 2018 om 11:53
hoi tandor ik wilde vragen dat ik 20 jaar oud ben en sinds juli 2017 maagzuuremmers slik 1x per dag ochtend, met samenwerking met mijn internist/huisarts. Ik wilde vragen of ik mezelf schade heb toegebracht, want ik lees enge verhalen over maagzuuremmers op het internet bedankt fijne dag alvast.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 april 2018 om 11:56Dat denk ik niet hoor. Het zijn medicijnen die soms toch gewoon nodig zijn. Een overproductie van maagzuur kan meer schade veroorzaken
ReagerenCatootje30 april 2018 om 18:23Maagzuurremmers zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder Q10 en vitamine B12Â Plus aantasting van je darmflora, door een veranderde zuurtegraad, waardoor op de langere termijn tekorten kunnen ontstaan aan alle voedingsstoffen, waaronder ook vetzuren en aminozuren.
Bij maagzuurproblemen is vaak sprake van een tekort aan maagzuur, waardoor een slechtere vertering, waardoor de boel kan gaan branden. Ontstaat vaak door een combinatie van onevenwichtige voeding, tekorten aan diverse voedingsstoffen enz. Bij het ouder worden heb je vaak minder aanmaak van maagzuur maar dat speelt bij jou nog niet.
Reageren