Zoeken Vraag het forum

Vitamine D tekort vitamine D tabletten maar laag ie gehalte?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kiarah

Ik had eigenlijk een vraag.

Ik slik al een tijdje suplimenten (als de zon niet schijnt slik ik ze want kamp vaak met vitamine D tekort vooral in deze periode) maar dan heb ik een vitamine D suplimenten met 3000 ie er in.

Nu laatste bloed geprikt en vitamine D iets aan de lage kant. Heb nu pillen gekregen maar daar zitten maar 800 ie in.

Hoe kan ik daar mij tekort bij schieten zeg maar? Ik bedoel kan bijna zeggen laat ik men eigen suplimenten maar gaan slikken.

Hoe zit dit?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je iets te kort hebt, is 800IE dagelijks in principe voldoende

Reageren
    Kiarah

Oké dus dat betekend eigenlijk dat de andere ie die ik dan meer heb geslikt stoot men lichaam dus weer af ?

Reageren
    John (moderator)

Afstoten niet, maar er zou iets anders aan de hand kunnen zijn waardoor de vit D niet wordt opgenomen in het lichaam. Dat zou dan toch verder onderzoccht moeten worden

Reageren
    Catootje

Vitamine D beter samen met magnesium gebruiken omdat die stofjes samenwerken. 800ie is wat aan de lage kant. Gebruik zelf een spray van 3000 ie en het hele jaar door. Voor een goede opname bij zonnig weer is het belangrijk dat ook je romp aan de zon blootgesteld wordt en op de meeste dagen zal dat niet het geval zijn.

Reageren
Reageer op: Vitamine D tekort vitamine D tabletten maar laag ie gehalte?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.