- Kiarah30 november 2017 om 22:18
Ik had eigenlijk een vraag.
Ik slik al een tijdje suplimenten (als de zon niet schijnt slik ik ze want kamp vaak met vitamine D tekort vooral in deze periode) maar dan heb ik een vitamine D suplimenten met 3000 ie er in.
Nu laatste bloed geprikt en vitamine D iets aan de lage kant. Heb nu pillen gekregen maar daar zitten maar 800 ie in.
Hoe kan ik daar mij tekort bij schieten zeg maar? Ik bedoel kan bijna zeggen laat ik men eigen suplimenten maar gaan slikken.
Hoe zit dit?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 22:45Als je iets te kort hebt, is 800IE dagelijks in principe voldoende
ReagerenKiarah30 november 2017 om 22:55Oké dus dat betekend eigenlijk dat de andere ie die ik dan meer heb geslikt stoot men lichaam dus weer af ?
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 23:07Afstoten niet, maar er zou iets anders aan de hand kunnen zijn waardoor de vit D niet wordt opgenomen in het lichaam. Dat zou dan toch verder onderzoccht moeten worden
ReagerenCatootje1 december 2017 om 09:44Vitamine D beter samen met magnesium gebruiken omdat die stofjes samenwerken. 800ie is wat aan de lage kant. Gebruik zelf een spray van 3000 ie en het hele jaar door. Voor een goede opname bij zonnig weer is het belangrijk dat ook je romp aan de zon blootgesteld wordt en op de meeste dagen zal dat niet het geval zijn.
Reageren