Zoeken Vraag het forum

Aanhoudende klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

goedemiddag

sinds november 2016 ongeveer hwb ik last van mijn maag. Januari 2017 kreeg ik ban de huisarts pantoprazol dat ik de eerste week 2 pilletjes in 1x moest slikken voor de ontbijt en de rest 3 weken 1 pil 4 weken lang

in ditnperiode dus dat ik pantoprazol begon te slikken kreeg ik spierpijn, vermoeidheid en lihxt in het hoofd gevoel in deze periode had ik ook een beetje last van stress en zorgen over minn lichaam

mijn vraag is nu ik heb het lixht gevoel in hoofd enz jog steeds en het begon bij begin slikken van de pantoprazol

heeft dit te maken met dat pantoprazol of heeft het te maken met zorgen en stress ..?

bij de bloedonderzoek isnalles op top niveau.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zullen waarschijnlijk toch stress klachten zijn. Het is niet van de pantoprazol.

Reageren
    ANoniem

Gelukkig dan maar..

Maar kan je me ermee helpen tandor

Ik denk steeds dat ik wat anders heb met mijn lichaam omdat ik echt de heletijd en elke dag vermoeid ben en mezelf dronken voel licht in hoofd voel en energieloos..

Ik heb vaak bloed laten prikken sinds dit en alles maar ook alles is op topniveau ook geen last van hyperventilatie ofz

Alleen wel nog maagklachten etc maar daar ligt het niet aan volgens de arts

Hij zegt dat het pygisch is

En het is wel zo dat er iets in mijn hoofd zit dat ik me ergens zorgen om maak waarschijnlijk om mijn maag en klachten van nu..

Is dit het reden 100% denkje tandor..?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het stress klachten zijn. Je zou daarmee naar een psycholoog moeten gaan.

Reageren
    Anoniem

Dus het is nu eigelijk wel vrijwel zeker dat het pysgisch en door stress is omdat in mijn bloed alles top is..?

Kan ik dit zelf ook genezen zonder een pyscholoog?

En als het stress en zorgen over mezelf weg is, zijn de klachten dan ook weg denkje tandor?

Bedankt voor je antwoord

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er toch verstandig aan doet om dat met een psycholoog te bespreken of met de praktijkondersteuner. Bespreek het maar eens met je huisarts

Reageren
    Anoniem

jaa ik ga jet dan bwspreken met de huisarts

maar niet dat de pantoprazol schade aan mijn lichaam ofz heeft aangedaan omdat ik 2x in een keer ging slikken 1 week lang?

of bestaat er zo een kans niet

Reageren
    Catootje

Bij maag(zuur)klachten is je voeding belangrijk, onder andere teveel snelle suikers. Daarnaast spelen er tekorten een rol. Veelal is het eerder een kwestie van te weinig maagzuur, waardoor de boel gaat branden, dan een teveel. Tekorten aan onder andere magnesium, zink, carnosine, vitamine B en D zijn belangrijk voor de maagzuurproductie. Maagzuurremmers onttrekken allerlei  voedingsstoffen aan je lichaam, zoals magnesium en vitamine B, waardoor ze het achterliggende probleem verergeren en nog meer klachten kan geven. Stress speelt natuurlijk een rol maar beter het probleem breder aanpakken. Bij stress verbruikt je lichaam meer en neem je stoffen slechter op dus goede voeding en wat aanvulling is dan geen overbodige luxe. Zorgen voor de juiste voedingsstoffen kan daarbij schelen in de stressbestendigheid. Ben zelf in het verleden van allerlei vage klachten afgekomen door aanpassing  van mijn voeding plus wat supplementen.

Reageren
    Anoniem

jaa snap ik, maar ik heb een ontsteking in mijn maag dat moet ook wel behandelt worden en enige optie is wel met maagzuurremmers.

dus ik moet het wel gebruiken

alleen vroeg ik me af of pantoprazol schade heeft aangericht aan mijn lichaam..

en met dat tekorten heb ik niet, bij bloedonderzoek is alles goed dus ik snap het miet

of het nou stress is, van de pantoprazol waarmee mijn klachten begon tijdens het slikken of van mijn maagklachten die ik heb.

Reageren
    John (moderator)

De pantoprazol veroorzaakt geen schade aan je lichaam

Reageren
    Anoniem

jaa dan is het de pantoprazol niet het begon wel in die tijd.

dan is het waarschijnlijk pysgisch/stress of door mijn maag..

Reageren
Reageer op: Aanhoudende klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.