- Anoniem18 september 2016 om 08:14
Hallo,
Vrijdag avond kreeg ik via de mail uitslag van ontlastingsonderzoek. Deze liet dientamoeba fragilis zien en maandag (morgen) moet ik starten met de medicatie. Ik weet niet precies welke, maar de meest gebruikelijke zijn metronidazol en clioquinol.
Aangezien ik snel reageer op medicatie met misselijkheidsklachten houd ik er rekening mee dat dat ook met deze kuur kan gebeuren. Antibiotica heb ik voor zover ik weet nooit eerder voorgeschreven gekregen.
Nou is het eigenlijk tijd voor de stopweek (nuvaring), maar ook tijdens mijn menstruatie voel ik mij altijd beroerd. Is het handig om meteen door te gaan met een nieuwe ring (dit heb ik nooit eerder gedaan)? Of is de kans op bijvoorbeeld doorbraakbloedingen dan groot ivm het gebruik van het antibioticum?
En zijn er nog tips om de verdere darmflora zo goed mogelijk te ondersteunen tijdens en na het gebruik van het antibioticum? Is het misschien handig om bij het antibioticum een maagbeschermer te gebruiken?Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 september 2016 om 09:13Normaliter krijg je bij deze kuren automatisch een maagbeschermer. Het is in ieder geval verstandig om ernaar te vragen.
Reageren
Je moet niks bijzonders doen quz voeding iedere dag en kommetje yoghurt zoun wel goed zijn voor de darmfloraAnoniem18 september 2016 om 10:01Bedankt voor de reactie en ik ga het morgen navragen bij de apotheek.
Reageren
Heeft u ook een advies over het inlassen van een stopweek of juist meteen doorgaan met een nieuwe ring aangezien antibiotica hier ook invloed op kan hebben?John (moderator)
18 september 2016 om 10:45De middelen hebben geen wisselwerking met hormonale contraceptiemiddelen.
Reageren
Je kunt dus gewoon je stopweek houden