- rowan19 juni 2018 om 10:22
Vorig jaar ben ik behandeld voor een infectie met Dientamoebe Fragilis. Ik heb toen het middel clioquinol gekregen. Werkte super.
Recentelijk heb ik een antibioticakuur gehad, voor de behandeling van een prostatitis (wat dus niet bleek te kloppen). 1 week na de laatste antibiotica begonnen de darmklachten. Enorme krampen, wisselend patroon van ontlasting (waterdun, breierig, vast, met slijm, zonder slijm), pijnlijke plekken in de dikkedarm en rugpijn. Omdat de symptomen identiek waren aan de vorige keer heb ik van de HA wederom clioquinol gekregen. Resultaten waren na 2 dagen bijster positief.
Echter, na ruim 2 weken begon het hele circus weer van voor af aan, met eigenlijk ergere symptomen; vermoeidheid, pijn in de onderrug, pijn in benen, diarree, darmkrampen en pijn rondom de anus en blaasgebied.
De HA weet het niet meer en zegt dat ik het maar een paar maanden aan moet kijken. Wel is er feces onderzoek gedaan, niets gevonden. Ik maak me nu ernstig zorgen dat ik wellicht een chronische ontsteking heb in mijn darm of een poliep o.i.d. Echter HA wil me niet doorsturen naar de MDL arts, daar hij het nog steeds gooit op de dientamoebe fragilis (nawerkingen ervan).
Inmiddels ben ik ook onder behandeling van de Uroloog voor de prostatitis… die er dus niet zit, maar wel de hele molen in geslingerd met allerlei onderzoeken… die tot nu toe allemaal positief zijn (ct scan, scopie, prostaat echo).
Ik weet me even geen raad meer. Herkent iemand deze klachten, zo ja, dan hoor ik graag jullie ervaringen.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
19 juni 2018 om 10:34ik denk dat het toch tijd is om naar de MDL-arts te gaan. Vraag de verwijzing en laat je niet afschepen…
Reageren