Zoeken Vraag het forum

Dientamoeba fragilis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb voor 7 jaar terug de dientamoeba fragilis gehad. Ben nu 22 jaar en heb weer veel last van buikklachten, dunne ontlasting, moe en soms zo’n down gevoel. Al aantal keer bij dokter geweest. Zeggen dat het PDS is. Heb pillen gekregen. Duspantal helpt wel redelijk tegen buikklachten, af en toe nog wel van die krampen. Lig ook wel beetje aan wat ik eet. Heb inmiddels een ontlasting onderzoek gekregen om te kijken of ik weer dientamoeba heb. Maar voor 7 jaar terug kreeg ik een tft test maar nu heb gewoon een 1 daagse test gekregen, maar mijn vraag is kan je deze parasiet wel aantonen met zo’n 1 daagse test? Want loop nu al maanden met buikklachten en is opeens weer gekomen uit niets. En de dokter zeg ja je moet er maar mee leren leven.

Mvg,

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wat bedoel je precies met 1 daagse test?

Reageren
    Anoniem

eenmalige test, geen drie dagen. Maar kunnen ze dan ook dienta aantonen? of moet dit persee met zo’n tft

Reageren
    John (moderator)

Toch nog even voor de duidelijkheid:
    Je bedoeld een aanmalig monster van ontlasting dat wel op kweek is gezet..

Reageren
    Anoniem

Ja dat bedoel ik tandor

Reageren
    John (moderator)

Ook die test is voldoende.

Reageren
    johan

En ben je ervan af gekomen, hoe dan. hoe gaat het nu?

Reageren
Reageer op: Dientamoeba fragilis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.