- Anoniem14 juli 2015 om 12:36
Ik heb voor 7 jaar terug de dientamoeba fragilis gehad. Ben nu 22 jaar en heb weer veel last van buikklachten, dunne ontlasting, moe en soms zo’n down gevoel. Al aantal keer bij dokter geweest. Zeggen dat het PDS is. Heb pillen gekregen. Duspantal helpt wel redelijk tegen buikklachten, af en toe nog wel van die krampen. Lig ook wel beetje aan wat ik eet. Heb inmiddels een ontlasting onderzoek gekregen om te kijken of ik weer dientamoeba heb. Maar voor 7 jaar terug kreeg ik een tft test maar nu heb gewoon een 1 daagse test gekregen, maar mijn vraag is kan je deze parasiet wel aantonen met zo’n 1 daagse test? Want loop nu al maanden met buikklachten en is opeens weer gekomen uit niets. En de dokter zeg ja je moet er maar mee leren leven.
Mvg,
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juli 2015 om 12:45Wat bedoel je precies met 1 daagse test?
ReagerenAnoniem14 juli 2015 om 14:13eenmalige test, geen drie dagen. Maar kunnen ze dan ook dienta aantonen? of moet dit persee met zo’n tft
ReagerenJohn (moderator)
14 juli 2015 om 14:37Toch nog even voor de duidelijkheid:
Reageren
Je bedoeld een aanmalig monster van ontlasting dat wel op kweek is gezet..Anoniem14 juli 2015 om 15:17Ja dat bedoel ik tandor
ReagerenJohn (moderator)
14 juli 2015 om 15:29Ook die test is voldoende.
Reagerenjohan2 januari 2023 om 18:05En ben je ervan af gekomen, hoe dan. hoe gaat het nu?
Reageren