Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke darmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Kan iemand mij andere oorzaken geven behalve darm kanker voor het volgende..
    Stoelgang is stuk moeilijker sinds April 2015. Ik kan nog wel elke dag poepen maar het loopt niet soepel zoals voorheen.. Steeds afwisselend droog en een samenpersing van kleine keutels, soms slechts een paar kleine vlokjes die eruit komen, soms normale gladde drollen en soms wat licht waterige plakkerige ontlasting. Er zat een half jaar geleden wel is wat helder rood bloed bij maar denk dat dat door sneetjes in de anus kwam. Het lijkt alsof het vooral moeite heeft om vanuit de endeldarm door die S bocht heen te gaan, daarna is het soepeler. Ik krijg ook soms steken in mijn anus en mijn anus lijkt strakker te staan ofzo? Minder soepel open te gaan.

Verder Zeer gevoelige stekende darmen door de gehele buik, dat wat afneemt soms maar altijd lichtjes blijft hangen..Vanmorgen bijvoorbeeld drukte ik lichtjes op mijn buik en dat deed erg veel pijn, met name aan de kant van de colon ascendens. Ik heb ook een verdikking in mijn boven buik, ter hoogte van de bovenste buikspieren (blokjes/rectus abdominis) , het is zacht, geen bobbel, maar wel gevoelig. Ik weet alleen niet of dit dan mijn maag is, mijn lever of mijn darmen.. Ik heb een afbeelding bijgevoegd waarbij ik in rood heb aangegeven waar de zachte ‘zwelling’ zit, het zit echt precies in het midden op een lijn boven mijn navel. En Met blauw heb ik aangegeven een harde knobbel die ik een half jaar geleden heb ontdekt..mijn huisarts had het even gevoelt en denkt dat het mijn zwaardvormig aanhangsel is, een vervangende arts wist het niet en dacht aan het kliertje. Het is toch wel een ding van 1.5/2 cm , zit wel ongeveer op de plek waar het zwaardvormig aanhangsel zou moeten zitten maar die zou toch niet zo groot en zo voelbaar moeten zijn? Het lijkt ook IETSJES naar rechts te buigen. Het is een afgeronde knobbel.

Ik heb gedurende de laatste 8 maanden ook veel last gehad van maagzuur branden. Ik heb een maagonderzoek gehad in Juni of July 2015 en daar was alles goed, ze hadden alleen een lichte irritatie gevonden en bewijs dat er wel een bacterie had gezeten maar die zat er niet meer ofzo. Mijn ontlasting is in eind July ook onderzocht, alles was goed. Mijn bloed is diverse keren onderzocht op ontstekingen en heb zelfs gehele bloedonderzoeken gehad met alles er op en er aan en steeds was alles goed. De laatste keer was 3 weken geleden.. dus zou het dan kanker zijn? Mijn huisarts denkt van niet omdat ik zo jong ben, (25) maar ik lees vaak zat verhalen dat bloedafwijkingen alleen optreden als kanker in een gevorderd stadium is.

Wat zou het kunnen zijn? Kan een maagzweer een verdikking veroorzaken? Heb ik misschien een beginnende vorm van Crohn? Hoe zoek je zoiets uit..suggesties? bedankt alvast

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je je vooral heel erg druk maakt over ziekten die niet zo voor de hand liggend zijn. Heb je dit vaker? Ben je en beetje hypochondrisch?

Een afwisselend ontlastingspatroon heeft in principe altijd te maken met eten en drinken. Tenzij er natuurlijk aandoeningen van maag of darmen zijn vastgesteld. De blauwe plek zal ongetwijfeld het zwaardvormig aanhangsel zijn. Er kan niets anders zitten dat zo hard is. De rode plek zal waarschijnlijk je maag zijn. Niet zo vreemd want: [quote]Ik heb gedurende de laatste 8 maanden ook veel last gehad van maagzuur branden. Ik heb een maagonderzoek gehad in Juni of July 2015 en daar was alles goed, ze hadden alleen een lichte irritatie gevonden en bewijs dat er wel een bacterie had gezeten maar die zat er niet meer ofzo.[/quote] Daar heb je duis nog steeds wat last van. Een geïrriteerd maagslijmvlies. Waarschijnlijm een gastritis vanwege de darmbacterie.

Een maagzweer zou tijdens de gastroscopie zijn gezien. De ziekte van Crohn zou afwijkende ontstekingswaarden in het bloed laten zien. Darmkanker is gezien je leeftijd zeer onwaarschijnlijk.

Stress en angst kunnen ook je darmen van streek laten raken.

Reageren
    Anoniem

hoe is het nu verder met je afgelopen?

Reageren
Reageer op: Pijnlijke darmen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.